Wizerunek przedsiębiorstwa - co pracownik może do niego wnieść ? Wszystko ! - Koleje Wielkopolskie
Są przedsiębiorstwa, który mają wizerunek nijaki, miałki, wcale go nie mają albo po prostu mają zły wizerunek. Koleje w Polsce, w ujęciu marketingowym właśnie takie są. Bardzo rzadko, do opinii publicznej przedostają się informacje, które w jednoznacznie pozytywny sposób o takim przedsiębiorstwie „opowiadają”. Osobną bowiem sprawą jest to, że w naszym kraju tego typu firmy jeśli się komunikują ze społeczeństwem dzieje się to na ogół w przypadku jakiejś niemiłej sytuacji kryzysowej … ale to na osobny wpis.
Tym razem jest inaczej.
Koleje Wielkopolskie zaprezentowały nagrania z szynobusu podążającego na trasie Wągrowiec – Poznań, który najechał na stojącą na przejeździe ciężarówkę. Tuż przed zderzeniem, maszynista tego pojazdu – Mateusz Szumański – widząc co się dzieje, wybiegł ze swojej kabiny i zaczął ostrzegać pasażerów; tych na pokładzie szynobusu było ponad setka. Pasażerowie położyli się na podłodze lub ukryli za fotelami. Na ujęciach widać, drewnianą belkę wbijającą się do przedziału pasażerskiego w miejscu gdzie ułamki sekund wcześniej siedzieli pasażerowie … Ostatecznie nic nikomu się nie stało. Wszystko zostało nagrane przez kamery wewnętrznego monitoringu i później zaprezentowane w telewizjach.
„Koleje Wielkopolskie” są dumne ze swojego maszynisty i o tym głośno mówią. Rzecznik tego przedsiębiorstwa dodał, że ten materiał video będzie również służył jako materiał szkoleniowy dla innych pracowników firmy. My – szeroko pojęci interesariusze również jesteśmy zadowoleni, a może i dumni, że w tak trudnej sytuacji Mateusz Szymański wykazała się refleksem i opanowaniem.
Cyniczną ironią, byłoby stwierdzenie, że w tej sytuacji wygrali wszyscy – to nie prawda. Prawdą jest zaś to, że pokazano dramatyczną i bardzo niebezpieczną sytuację, która dzięki przytomności umysłu jednego człowieka zakończyła się bez „strat w ludziach”
Na platformie tvn24 może obejrzeć zapis tego wypadku i samemu wyrobić sobie zdanie w tej sprawie
Gdyby Koleje Wielkopolskie planowały jakąkolwiek kampanię reklamowo – promocyjną, powinny oprzeć ją na tym przekazie – na dobrą sprawę niczego więcej nie potrzeba …
Co najważniejsze – jest to przykład, że w każdym przedsiębiorstwie najważniejsi są ludzie; ich systemy wartości; ich zaangażowanie w pracę; w skrajnych przypadkach zachowania rozsądne czy też nawet bohaterskie. Ostatecznie mają oni ogromny wpływ na ocenę i postrzeganie firmy w której pracują. Chcąc nie chcąc – wyposażają swojego pracodawcę w bardzo pozytywne komponenty wizerunkowe.
Przy okazji – Brawo Mateusz Szymański z Kolei Wielkopolskich !
( … nawiasem mówiąc – gdybym ja zarządzał komunikacją w Kolejach Wielkopolskich „wywaliłbym” wielki baner na stronie internetowej. W warstwie słownej tego baneru byłyby wielkie podziękowania dla bohaterskiego pracownika i słowa dumy, że ma się zaszczyt pracować właśnie z takimi ludźmi. Oni tego nie zrobili, szkoda i bez sensu; choć na fejsie udało się podać się zlinkować ten film; aż tyle albo tylko tyle … )