Koleje Niemieckie rywalizują z lotnictwem. Kampania reklamowa nagrodzona
Informacja Prasowa - 16.08.2019Koleje Niemieckie rywalizują z lotnictwem. Kampania reklamowa nagrodzona
Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) rozpoczęły ciekawą kampanię reklamową skierowaną do młodych podróżników, m.in. do tzw. generacji Instagram czy osób zaangażowanych w akcję Fridays for Future. Ale zainteresować może ona także wszystkich innych, stając się nie tylko inspiracją podróżniczą, ale dając również impuls ekologiczny.
W epoce protestów przeciwko nieekologicznym zachowaniom, gdzie wiele kampanii odniosło skutek (w Niemczech spada np. zużycie jednorazowych kubków do kawy czy tzw. foliówek), reklama może rzeczywiście szybko trafić i przekonać młodego odbiorcę. Wpisuje się zresztą w opisywany już przez nas Flygskam czyli wstyd przed lataniem spowodowany właśnie obawami o degradację środowiska naturalnego. Warto dodać, że kampania reklamowa została nagrodzona w Niemczech, zdobywając pierwsze miejsce w konkursie Econ.
Reklamowany produkt to oferta specjalna Sommer-Ticket, skierowana do osób poniżej 26 roku życia (4 przejazdy na dowolnej trasie na terenie całego kraju w cenie 99,60 euro) i w korzystniejszym wariancie (79,60 euro) do pasażerów poniżej 18 roku życia. Promocja dostępna była także w poprzednich latach, po raz pierwszy w sprzedaży pojawiły się jednak pakiety również dla seniorów (za łącznie 139,60 euro). Akcja ma też poprawić wizerunek narodowego przewoźnika kolejowego i podnieść jego popularność.