Kobiety są wściekłe - jak nie robić reklam
Rok 2017 obfitował w wiele niesmacznych i kontrowersyjnych reklam. Kto by pomyślał, że na deser otrzymamy prawdziwą „perełkę”. Śmiało można postawić tezę mówiącą, iż Wish.com zafundował nam cenną lekcję o tym jak nie robić kampanii reklamowych.
Firma ta zajmuje się sprzedażą rajstop w dużych rozmiarach. I to właśnie one rozjuszyły kobiety, a dokładnie reklama z nimi. Tradycyjny sposób marketingu takich produktów zakłada prezentowanie ich na modelkach plus-size. Dzięki czemu konsument może zobaczyć jak ubranie wygląda na ciele.
Inną koncepcję marketing miał Wish.com na ich stronie pojawiły się zdjęcia szczupłych modelek ubranych w rajstopy o dużych rozmiarach rozciągających je rękoma.
Plus-sized tights being advertised by stretching them over slim models’ entire bodies sparks outrage https://t.co/nE1gZo8hiL
— The Independent (@Independent) 10 grudnia 2017
Te obrazki wywołały fale oburzenia wśród płci pięknej. I słusznie. Firma, która sprzedaje takie produkty powinna umieć odpowiednio je reklamować. W tym przypadku wszystko wskazuje na to, że twórcy kampanii nie chcieli pokazać modelek plus-size . Dlaczego? Nie wiadomo. Jedno jest pewne – Wish.com nie popisał się taktem. Zamiast zwiększyć sprzedaż zezłoszczono klienta.