Umiejętności, których każdy specjalista ds. marketingu będzie potrzebował w 2017 roku

Redakcja PR - 12.12.2016
42

Kluczowe umiejętności, które przydadzą się specjalistom ds. marketingu w nadchodzącym roku

Social media, content marketing czy różne odmiany reklamy występującej w cyfrowych mediach – coraz więcej specjalistów ds. marketingu ma problem z nadążaniem za dynamicznymi zmianami, jakie następują w tych dziedzinach. Jakie umiejętności powinni posiadać marketerzy, aby odnieść sukces w nadchodzącym roku?

  • Projektowanie stron www

Strona internetowa często jest pierwszym punktem styczności konsumenta z marką. Aby pomóc sobie w ocenie strony może warto odpowiedzieć na następujące pytania:

Czy strona mojej firmy we właściwy sposób prezentuje produkty/usługi, które oferuję?

Jak wygląda struktura strony? Jest prosta, przejrzysta?

Czy strona jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek internetowych?

W dzisiejszych czasach specjaliści ds. marketingu powinni mieć chociaż bazową wiedzę na temat HTML. Oczywiście nie musisz wiedzieć, jak samodzielnie zbudować stronę, ale powinieneś być na tyle obeznany w temacie, aby w razie potrzeby móc wprowadzić podstawowe modyfikacje czy uporządkować treści.

  • Umiejętność pisania do internetu

Tworzenie treści do internetu wzrośnie na znaczeniu w 2017 roku. Pisanie materiałów, które mają pojawić się na stronie internetowej czy w mediach społecznościowych wymaga dwóch umiejętności: po pierwsze – zdolności do przyciągnięcia i zaangażowania odbiorców oraz zbudowania społeczności, a po drugie – takiego dobierania słów i fraz kluczowych, aby teksty były zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek.

  • Tworzenie strategii

Wielu specjalistów ds. marketingu często pomija dokładne opracowanie strategii i od razu „przeskakuje” do jej realizacji. Niektórzy po prostu akceptują komunikaty klienta czy firmy zamiast poddać je analizie, która mogłaby ułatwić osiągnięcie celu np. poprzez rozbicie go na mniejsze zadania.

Brak stworzenia szczegółowej strategii działań często wynika z braku czasu, a przecież umiejętnie przygotowany plan może znacznie pomóc w realizacji działań.

  • Analiza danych

Jedne z ostatnich badań wykazały, że tylko 3% marketerów we właściwy sposób podchodzi do analizy danych. W erze marketingu cyfrowego możemy mieć informacje o każdym nowym użytkowniku, odsłonie czy udostępnieniu. Firmy mają więc mnóstwo danych, a ich dokładna analiza może być męcząca. Warto jednak podjąć ten wysiłek. Należy skoncentrować się nie tylko na tworzeniu nowych treści, ale i na analizie tych, które już powstały. Analiza danych jest bardzo ważna, ponieważ może odpowiedzieć na pytanie, co funkcjonuje dobrze, a co wciąż wymaga poprawy.

  • Świetne rozeznanie w social media

Każdy specjalista ds. marketingu powinien być regularnym użytkownikiem mediów społecznościowych – zarówno w wymiarze zawodowym, jak i prywatnym. Codzienne funkcjonowanie w tym środowisku znacznie ułatwia zrozumienie jego specyfiki. Marketerzy powinni umieć działać „z finezją”, tak prowadzić narrację i opowiadać historie, aby przyciągnąć i utrzymać zainteresowanie użytkowników social media.

  • Bycie na bieżąco z nowinkami dotyczącymi automatyzacji marketingu

Branża automatyzacji marketingu rozwija się w zawrotnym tempie. W roku 2017 bez wątpienia czekają nas kolejne zmiany w tej dziedzinie – nowe narzędzia, oprogramowania. Ich znajomość pomoże usprawnić prowadzenie działań marketingowych. Dlatego należy być na bieżąco ze zmianami, aby później móc je wykorzystać i ułatwić sobie pracę.

  • Umiejętność podejmowania decyzji

Umiejętność podejmowania decyzji to jedna z kluczowych cech dobrego lidera. Codziennie każdy z nas musi podejmować różnego rodzaju decyzje. Kiedy jest ich zbyt wiele, możemy poczuć się zagubieni i wówczas przestać we właściwy sposób analizować sytuację. Jednak cały czas należy zdawać sobie sprawę z własnego procesu decyzyjnego. Umiejętność podejmowania decyzji może przyczynić się do wzrostu wydajności, a także do zapewnienia przewagi strategicznej.

Źródło: krusecontrolinc.com, Mad Skills Every Marketer Needs for Success in 2017

Comments

comments

42
Komentarze
Sonda

Czy nagrody branżowe przynoszą agencjom PR, oprócz prestiżu, korzyści biznesowe??

Loading ... Loading ...