Kłopoty wizerunkowe H&M przez bluzę z nadrukiem „najfajniejsza małpa w dżungli”

Redakcja PR - 09.01.2018
204

Kłopoty wizerunkowe H&M przez bluzę z nadrukiem "najfajniejsza małpa w dżungli"

Reklama dźwignią handlu – prawda stara jak świat i ciężko się z nią nie zgodzić, chyba że reklama wprawia w złość kupujących. Właśnie taka sytuacja ma miejsce w szwedzkiej sieci sklepów odzieżowych H&M.

W ostatnim czasie firma wydała najnowszą kolekcję ubrań dla najmłodszych. Problem w tym, że jedno zdjęcie promujące tę kolekcję zostało odebrane jako rasistowskie. Mianowicie czarnoskóry chłopiec został sfotografowany w bluzie z napisem „najfajniejsza małpa w dżungli”.

H&M

Zaraz po publikacji owej sesji internet zapełnił się nieprzychylnymi komentarzami. Internauci nie kryli swojego oburzenia, słusznie zauważając, że pejoratywne określenie „małpa” przez rasistów jest przypisane osobom czarnoskórym.

Bez wątpienia H&M strzelił sobie w stopę. Przecież pracownicy, którzy pracowali nad tymi zdjęciami, powinni połączyć te fakty i nie dopuścić do owej sytuacji. Sam fakt produkcji takiej bluzy można usprawiedliwić tym, że miała ona wyrażać żywiołowość, jaką mają mali chłopcy.

Firma, w oficjalnym oświadczeniu przeprosiła wszystkich urażonych zaistniałą sytuacją, jednocześnie zapewniła, że owa fotografia została opublikowana przez przeoczenie, bez zamiaru godzenia w czyjąkolwiek wrażliwość.

H&M usunął zdjęcie i wycofał bluzę ze sprzedaży. Czy to wystarczy, by uspokoić wściekłych konsumentów?

Na podstawie Innpoland.pl

Comments

comments

204
Komentarze
Sonda

Czy nagrody branżowe przynoszą agencjom PR, oprócz prestiżu, korzyści biznesowe??

Loading ... Loading ...