Kinga Pienińska pomaga 
Uniwersyteckiemu Szpitalowi Dziecięcemu w Krakowie-Prokocimiu

Informacja Prasowa - 31.07.2019
145

Kinga Pienińska pomaga 
Uniwersyteckiemu Szpitalowi Dziecięcemu w Krakowie-Prokocimiu

200 tysięcy porad lekarskich i hospitalizacji rocznie, aparatura medyczna pracująca 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę oraz tysiące małych pacjentów czekających na pomoc to standard w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie. W takich warunkach sprzęt kliniczny musi działać bez zarzutu. Niestety pod koniec czerwca w prokocimskiej placówce nieodwracalnej awarii uległ kriostat – niezbędne narzędzie diagnostyczne. Ze względu na ograniczone możliwości finansowe szpital nie mógł wymienić urządzenia. Z pomocą ośrodkowi przyszła marka naturalnej wody mineralnej Kinga Pienińska, która w ramach kampanii charytatywnej „Woda, która pomaga” współfinansuje zakup potrzebnego sprzętu.

Uniwersytecki Szpital Dziecięcyw Krakowiedla wielu małych pacjentów staje się domem na długie tygodnie, a nawet miesiące. W tym czasie ich życie i zdrowie jest zależne od aparatury medycznej, która ze względu na swoją rolę oraz tempo zużycia musi być niezawodna, nowoczesna i regularnie wymieniania. Pokazała to niedawna awaria kriostatu w zakładzie patomorfologii USDK.

Zaawansowany sprzęt, niezbędny w procesie diagnozowania i leczenia dzieci z nowotworami oraz chorobami przewodu pokarmowego, był tak wyeksploatowany, że nie nadawał się już do naprawy. W grę wchodziła tylko wymiana urządzenia, którego koszt, w zależności od modelu, sięga nawet 160 tysięcy złotych. Szpital nie mógł pozwolić sobie na taki wydatek.

W kryzysowej sytuacji, z pomocą ośrodkowi w zakupie sprzętu, przyszła Kinga Pienińska. Między innymi dzięki środkom pozyskanym w ramach kampanii charytatywnej „Woda, która pomaga” krakowska placówka zakupi nowy aparat do przeprowadzania badań śródoperacyjnych.

„Urządzenie służy do weryfikacji pobranego materiału oraz oceny tego, jak radykalna powinna być operacja np. usuwania guzów. Wykorzystując taki sprzęt do przeprowadzania badań histologicznych jesteśmy w stanie ustalić najlepszą terapię dla naszych podopiecznych i wykonać zabieg operacyjny. Bez pomocy Kingi Pienińskiej zakup nowego kriostatu byłby niemożliwy, a nasz zespół miałby w najbliższym czasie trudności z oceną dalszego postępowania w przypadku operowanych pacjentów”– mówi dr n. med. Małgorzata Zamora z Kliniki Chirurgii Dziecięcej USDK.

Trwająca od pół roku kampania charytatywna „Woda, która pomaga” ma na celu finansową pomoc szpitalom dziecięcym w Polsce. 5% ze sprzedaży specjalnej linii wód marki Kinga Pienińska, sygnowanych symbolem akcji, jest przekazywane do 3 placówek: Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie, Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Lublinie i Wojewódzkiego Szpitala Dziecięcego w Bydgoszczy.

W ośrodkach zaangażowanych w akcję lekarze przeprowadzają wiele skomplikowanych operacji. Rocznie hospitalizowane są w nich tysiące małych pacjentów, których potrzeby medyczne przekraczają możliwości szpitali.

„W naszym ośrodku rocznie wykonujemy około 3000 badań histopatologicznych, w tym około 150 z użyciem kriostatu. Gdy pod koniec czerwca aparat się zepsuł, nie mogliśmy wykonać badań śródoperacyjnych u dziesięciorga dzieci z chorobami nowotworowymi i chorobami jelit, co utrudniło ich diagnostykę i leczenie. Z powodu awarii wstrzymana została diagnostyka histopatologiczna chorób nerek i niektórych chorób skóry. Pomoc, która przyszła od organizatora akcji charytatywnej, nie tylko przywróciła normalne funkcjonowanie naszego zakładu w tym zakresie, ale też pozwoliła na wybór nowoczesnego modelu urządzenia – wyjaśnia dr n. med. Grażyna Drabik, Kierowniczka Zakładu Patologii USDK.

Ideą akcji oprócz wsparcia finansowego szpitali jest rozbudzanie chęci pomocy wśród społeczeństwa i udowodnienie, że wystarczy odrobina dobrej woli w każdym z nas, by móc pomagać na dużą skalę.

„Zakup nowej aparatury dla szpitala w Krakowie był możliwy dzięki rzeszy konsumentów, których świadomy wybór Kingi Pienińskiej przełożył się na pomoc chorym dzieciom. ‘Woda, która pomaga’ uzmysławia, jakie znaczenie ma nawet niewielki gest jednostki w powodzeniu wielkiej sprawy” – zaznacza Kamila Rybikowska, rzecznik prasowy marki Kinga Pienińska.

Kampania trwa nadal. Wciąż można przyłączyć się do akcji pomocy szpitalom dziecięcym, wybierając produkty oznaczone symbolem „Woda, która pomaga”. Zebrane fundusze przyczynią się do ratowania życia małych pacjentów, którzy przechodzą zaawansowane zabiegi i wymagają uważnej, intensywnej opieki.

Comments

comments

145
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...