Kim musi się stać PR-owiec przyszłości? Podsumowanie kolejnej edycji Kongresu PR

Informacja Prasowa - 26.04.2019
50

Kim musi się stać PR-owiec przyszłości? Podsumowanie kolejnej edycji Kongresu PR

Za nami kolejna, XIX edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations. W  tegorocznym wydarzeniu wzięło udział ponad 300 uczestników, którzy przysłuchiwali się 20 prelekcjom, a także brali udział w dwóch warsztatach praktycznych oraz sesji naukowej.

 Zarówno Prelegenci, jak i uczestnicy Kongresu zastanawiali się nad tym, przed jakimi wyzwaniami stoi współczesny PR oraz, co czeka go w przyszłości. Wojciech Jabczyński – Szef Biura Prasowego i Rzecznik ORANGE Polska przekonywał, że rolą współczesnego PR-owca nie jest już tylko komunikowanie. Jego zdaniem główne wyzwania współczesnych specjalistów dotyczą poszerzenia spektrum ról, które muszą przyjąć. Oznacza to, że nowoczesny PR-owiec to także po części reżyser, youtuber, dziennikarz, a nawet ekspert w zakresie analizy big data. Adam Łaszyn, Prezes Alert Media Communications, w tradycyjnym już subiektywnym przeglądzie zjawisk PR minionego roku zwrócił uwagę na postępującą brutalizację sfery komunikacyjnej. Współczesny PR coraz bardziej musi się mierzyć z takimi zjawiskami jak fake newsy, cyberprzemoc czy hejt. Warto też jego zdaniem edukować w zakresie radzenia sobie z nimi nie tylko społeczeństwo, ale również specjalistów PR.

Zaproszeni prelegenci dużo rozmawiali o tematach poświęconych współpracy z influencerami oraz mediami społecznościowymi. Goście kongresu przekonali się, jak bardzo wzrasta rokrocznie popularność działań prowadzonych z influencerami. Bartłomiej Staniszewski, Head of Sales z Mediakraft TV pokazał w swojej prezentacji, że 49% konsumentów polega na opiniach Influencerów, a 40% badanych dokonuje zakupu po zobaczeniu produktu w mediach społecznościowych. Dr Wojciech Hajduk odpowiedzialny za komunikację w firmie Greinplast pokazał historię narodzin firmowej maskotki oraz to, w jaki sposób jej obecność wpływa na budowanie wizerunku firmy. Przedstawiciele Nadleśnictwa Baligród opowiedzieli o prowadzeniu fanpaga na portalu Facebook oraz pokazali, publikacja jakich treści pozwoliła profilowi na podbicie serc setek tysięcy Polaków.

W trakcie Kongresu po raz kolejny dużo miejsca poświęcono tematowi kryzysów wizerunkowych. O zmianach jego postrzegania w dobie mediów społecznościowych mówił Michał Leksiński – Rzecznik Prasowy Zimowej Narodowej Wyprawy na K2. Aida Bella z Totalizatora Sportowego opowiadała o tym, co w świetle polskiego prawa jest legalne, a co zakazane w komunikacji dotyczącej gier losowych. Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej i Rzecznika Prasowego LOT Polish Airlines, Adrian Kubicki opowiadał, jakie wyzwania komunikacyjne stoją przed branżą lotniczą w kontekście powszechnego dostępu do danych związanych z lotnictwem.

Uczestnicy Kongresu wzięli również udział w praktycznych warsztatach poświęconych sposobom mierzenia i wyceny współpracy z influencerami oraz doborze skutecznych narzędzi w pracy z mediami społecznościowymi. W trakcie wydarzenia odbyła się także debata naukowa dotycząca polskich standardów etycznych w public relations, na której zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych przez zespół badawczy Exacto na grupie 500 specjalistów public relations w Polsce. Celem badania było pozyskanie ich opinii na temat funkcjonowania tego środowiska zawodowego w organizacjach różnego typu.

Organizatorem Kongresu Profesjonalistów PR jest Newsline sp. z o.o., Partnerem Strategicznym Totalizator Sportowy, Sponsorem Głównym PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, natomiast Partnerem Merytorycznym Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Rejestracji na wydarzenie można dokonać za pomocą strony www.kongrespr.pl

Comments

comments

50
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...