Publikacja zależy od medium - każde ma swoją "złotą godzinę"
O której publikować, by zdobyć najwięcej lajków, serduszek, udostępnień? To jedno z najtrudniejszych pytań, jakie zadają sobie social media managerowie. Odpowiedź jest jednocześnie prosta jak i trudna – to zależy. Od czego? Zbadali to analityce z firmy TrackMaven, a wyniki badań opublikował serwis SocialMediaToday.
Przedmiotem badania TrackMaven było ustalenie, w których dniach i godzinach publikacja materiałów na danym kanale social media jest najbardziej efektywna. Badaniu poddano pięć serwisów: Facebooka, Twittera, LinkedIna, Instagrama i Pinteresta.
Jeśli chodzi o godzinę, to każe z mediów społecznościowych ma inną „złotą godzinę” na publikację. Na Linkedin najbardziej zaangażujemy społeczność rano, około godziny 9:00. Reszta kanałów „woli” godziny popołudniowe: Facebook – 20:00, Instagram – 19:00, a Twitter – 17:00. Zaskoczeniem w zestawieniu jest Pinterest, gdzie według badań najbardziej opłaca się publikować…w nocy. Jeśli chodzi o dni tygodnia, najbardziej angażujące są posty z wtorku, czwartku i piątku.
Eksperci z TrackMaven przyjrzeli się także postom z konkretnych branż, by sprawdzić, kiedy najlepiej je publikować. Pod uwagę wzięto kilka popularnych kategorii: rozrywka, edukacja, ochrona środowiska, usługi i wyposażenie.
Serwis przeanalizował treści z profili ponad 17 tysięcy marek w mediach społecznościowych.
Źródło: Social Media Today
Zobacz inne teksty edukacyjne:
Jak wykorzystać siłę marketingową LinkedIna?
Comments
