Kiedy najlepiej publikować posty w social media?

Redakcja PR - 10.10.2016
130

Publikacja zależy od medium - każde ma swoją "złotą godzinę"

O której publikować, by zdobyć najwięcej lajków, serduszek, udostępnień? To jedno z najtrudniejszych pytań, jakie zadają sobie social media managerowie. Odpowiedź jest jednocześnie prosta jak i trudna – to zależy. Od czego? Zbadali to analityce z firmy TrackMaven, a wyniki badań opublikował serwis SocialMediaToday

Przedmiotem badania TrackMaven było ustalenie, w których dniach i godzinach publikacja materiałów na danym kanale social media jest najbardziej efektywna. Badaniu poddano pięć serwisów: Facebooka, Twittera, LinkedIna, Instagrama i Pinteresta.

Jeśli chodzi o godzinę, to każe z mediów społecznościowych ma inną „złotą godzinę” na publikację. Na Linkedin najbardziej zaangażujemy społeczność rano, około godziny 9:00. Reszta kanałów „woli” godziny popołudniowe: Facebook – 20:00, Instagram – 19:00, a Twitter – 17:00. Zaskoczeniem w zestawieniu jest Pinterest, gdzie według badań najbardziej opłaca się publikować…w nocy. Jeśli chodzi o dni tygodnia, najbardziej angażujące są posty z wtorku, czwartku i piątku.

infografika 1

źródło: SocialMediaToday

Eksperci z TrackMaven przyjrzeli się także postom z konkretnych branż, by sprawdzić, kiedy najlepiej je publikować. Pod uwagę wzięto kilka popularnych kategorii: rozrywka, edukacja, ochrona środowiska, usługi i wyposażenie.

infografika 2

Źródło: SocialMediaToday

Serwis przeanalizował treści z profili ponad 17 tysięcy marek w mediach społecznościowych.

Źródło: Social Media Today

 

Zobacz inne teksty edukacyjne:

Co to są boty? 

Jak wykorzystać siłę marketingową LinkedIna? 

 

 

Comments

comments

130
Komentarze
  • ann.nowak

    Bardzo ciekawy wpis! Moja firma działa już od jakiegoś czasu i planuję zacząć ja promować w szeroko pojętych social mediach. Niestety nie ma w tym zakresie żadnego doświadczenia. Wasze rady na pewno pomogą mi się z tym uporać. Dziękuję i pozdrawiam program do wystawiania rachunków

Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...