Oto Kia z nową reklamą

Redakcja PR - 30.05.2016
133

Czy animowani bohaterowie przypadną widzom do gustu?

Dlaczego warto przyglądać się temu, co dzieje się u naszych dalszych i bliższych sąsiadów? Nie tylko dlatego, aby móc pochwalić się znajomym, że wychodzimy gdzieś poza i orientujemy się w świecie. Powinniśmy przede wszystkim śledzić inne portale, blogi, strony, wiadomości, ponieważ dają one zupełnie inną perspektywę. Co mnie zaskoczyło ostatnio? Oto Kia z nową reklamą.

Może się wydawać, że wszystko, co animowane będzie sprowadzało się do infantylności i robienia z widza głupka. Tak właśnie nie jest! Moim zdaniem formy animowane są odpowiedzią na rynek przesycony sztampowymi reklamami z powtarzalnym scenariuszem. Możliwości, jakie daje technika są błogosławieństwem, które odpowiednio wykorzystane przyczyniają się do zróżnicowania rynku reklamowego. Poza tym, kto z nas nie lubi bajek? Przecież to właśnie przy ich pomocy większość z nas zbudowała sobie w głowie jakiś system wartości, podział na dobro i zło. Nie skreślajmy więc reklam, które są animowane.

Z tego założenia wyszedł koncern Kia, który wypuścił bardzo zabawny klip właśnie z animowanymi postaciami. Jest to jeden z moich ulubionych pomysłów. Wpuszczenie postaci bajkowej do ludzkiego świata i zrównoważenie infantylności poprzez uczestnictwo postaci w realnym świecie. Pamiętacie film ,,Ted”? Jest to moim zdaniem jedna z ciekawszych tego typu produkcji z takim sukcesem kasowym. I choć postaci tej reklamy nie piją, nie palą i nie przeklinają jak ten niesforny miś z filmu, to na pewno rozbawi każdego dorosłego.

Należy wspomnieć, że pomysł z chomikami w koncernie Kia funkcjonuje już od kilku dobrych lat. Żałuję, że dopiero w tym roku zwróciłam uwagę na te produkcje, bo po prostu umilają mi czas. W klipach wykorzystano nazwę modelu Soul i stworzono hashtag #ShareSomeSoul, który do tej pory był tytułem tej serii reklam.

Choć całość wydaje się bardzo absurdalna, to nie można odmówić jej humoru i dystansu. Brakowało mi może tylko odrobiny dialogu, którego brak staje się zauważalny dopiero po minucie. To jednak tylko osobiste preferencje. Bardzo podobał mi się natomiast pozytywny przekaz całej reklamy i odwaga w obrazowaniu. Tańczące i grające na instrumentach chomiki? Dlaczego nie? Hasło: ,,The world needs more Soul” jest również świetne, bo nie nawiązuje jedynie do modelu samochodu, ale i przekazu całej reklamy.

Zachęcam do obejrzenia również filmiku z kulis nagrywania dźwięku. Kreacją zajęła się agencja David&Goliath.

Co Wy myślicie o animowanych reklamach?

 

Comments

comments

133
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...