Każde wyzwanie rodzi nowe szanse – przewodnik po komunikacji w dobie koronakryzysu

Informacja Prasowa - 07.05.2020
70

Każde wyzwanie rodzi nowe szanse – przewodnik po komunikacji w dobie koronakryzysu

Każde wyzwanie rodzi nowe szanse – przewodnik po komunikacji w dobie

koronakryzysu od Walk Digital i Walk PR

Gdy w czasie kryzysu ekonomicznego w 2008 roku Pepsi zmniejszyło budżety marketingowe, utraciło dotychczasową pozycję lidera. Tymczasem podczas epidemii SARS firma Alibaba dostarczyła Chińczykom dokładnie takie usługi, jakich wtedy potrzebowali – dziś warta jest 470 mld dolarów. Obecny koronakryzys stawia przed biznesem liczne wyzwania, a jego skala może zdumieć nawet najwytrawniejszych marketerów. Eksperci z Walk Digital i z Walk PR przygotowali darmowy przewodnik po nowej rzeczywistości, który podsumowuje najważniejsze dane i wskazuje kierunki dla budowania zaktualizowanych strategii.
Milczenie dziś oznacza brak prawa głosu jutro Nie ulega wątpliwości, że w najbliższych miesiącach sposób naszego rozumienia normalności ulegnie znacznemu przeobrażeniu. Wskazują na to liczne raporty, badania, a także… historia, która lubi się powtarzać. Obecnie, gdy nawet najwięksi optymiści ostrożnie prognozują datę końca obostrzeń, konsumenci oczekują od marek wsparcia – zarówno czysto praktycznego, jak i emocjonalnego. Firmy muszą jeszcze bardziej niż dotychczas wykazywać się inicjatywą i elastycznością, a przede wszystkim proaktywnie odpowiadać na potrzeby swoich klientów. Kryzys to nie tylko źródło licznych problemów, lecz przede wszystkim test kompetencji – jeśli marka go zda, konsumenci obdarzą ją jeszcze większym zaufaniem. Pozytywne aspekty społecznej izolacji

Jak podaje Kantar, wielu ludzi na całym świecie uznało czas kwarantanny za idealny moment na reset*. Millenialsi odżywiają się zdrowiej (59%), wreszcie się wysypiają (57%) i poświęcają godziny, które zyskali, na ćwiczenia (48%). Aż ¼ badanych w wolnych chwilach praktykuje jogę czy medytację. Prawie połowa Polaków (46%) widzi w pandemii szansę na refleksję nad tym, co w życiu naprawdę się liczy. Choć sytuacja dla nikogo nie jest komfortowa, ludzie chcą wykorzystać ten czas w pełni, a marki powinny im w tym pomóc. Każda decyzja musi być jednak poparta insight’ami i obserwacją trendów oraz wpisana w długofalową strategię.
Pochopnie wprowadzone rozwiązania i impulsywne działania mogą przynieść więcej szkód niż pożytku.

Jakie okazje tworzy kryzys?

Przewodnik dla marketerów pt. „Koronakryzys – zagrożenia i szanse” przygotowany przez Walk Digital i Walk PR zawiera analizę obecnej sytuacji i prognozy najbliższej przyszłości dla świata marketingu. Publikacja została podzielona na trzy części. Pierwsza z nich stanowi kompilację wszystkich najważniejszych danych i wskaźników rynkowych pochodzących z rzetelnych źródeł, które odnoszą się do dynamicznej sytuacji w czasie pandemii. Zebrane informacje pozwalają ocenić ostatnie dwa miesiące i oferują unikatowe insight’y. Sygnały z rynku wskazują na rychły, pokoronawirusowy kryzys, dlatego drugą część poświęcono historycznym analogiom, które mogą pomóc marketerom obrać najodpowiedniejszy kierunek działania. Poradnik został dopełniony zbiorem kluczowych insight’ów konsumenckich, które pomogą przewidzieć, jak będzie wyglądała nowa normalność po
uchyleniu wszystkich obostrzeń.

– Gdy zaczęliśmy odbierać pierwsze niepokojące sygnały z rynku, od razu przystąpiliśmy do intensywnej pracy nad scenariuszami prawdopodobnych zmian w sferze komunikacji marketingowej. W toku prac, analiz zewnętrznych materiałów i raportów oraz własnych obserwacji doszliśmy do wielu wniosków, które zdecydowaliśmy się zebrać w jeden, ustrukturyzowany materiał. Uznaliśmy, że skoro raport powstał i zgadzamy się, że jest wartościowy, warto się nim podzielić. Wszyscy znajdujemy się w podobnej sytuacji, dlatego musimy się wspierać – zarówno działaniami, jak i wiedzą – komentuje Joanna Jędrasik, CEO
Walk Digital.

Raport dostępny jest do pobrania za darmo na stronie internetowej grupy Walk:
https://walkdigital.page.link/koronakryzys-raport
*COVID-19 Barometer, Kantar, 2020

Comments

comments

70
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...