„Kapustkomania” przebije modę na Lewandowskiego? Raport PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Informacja Prasowa - 19.09.2016
209

Bartosz Kapustka przyćmi Roberta Lewandowskiego?

Rozgrywki ligowe na starym kontynencie zaczęły się na dobre. Piłkarze wrócili z urlopów i walczą o trofea. Media podglądają ich walkę. Analiza przeprowadzona przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” pokazuje, że najczęściej wymieniają polskich bohaterów Euro 2016.

Medialność polskich piłkarzy występujących w pięciu najlepszych europejskich ligach została opisana w raporcie „Polska Piłka”, który jest cyklicznym opracowaniem przygotowywanym przez analityków „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Analiza prowadzona jest od ponad 6 lat. Badanie, poza wskazaniem popularności wybranych polskich piłkarzy, zawiera również dane na temat klubów Ekstraklasy oraz 1. ligi.

Zobacz: Czas na „Polską piłkę’! 

Od wielu miesięcy Robert Lewandowski jest najbardziej medialnym polskim piłkarzem. Kapitan reprezentacji nie ma sobie równych. Jednak za jego plecami trwa wyścig o czołowe lokaty. Media coraz częściej piszą o Arkadiuszu Miliku oraz o wschodzącej gwieździe polskiej kadry – Bartoszu Kapustce. W sierpniowym badaniu dwóch młodych zawodników znalazło się tuż za plecami „Lewego”. Milik zajął drugie miejsce, a Kapustka był trzeci. Medialność popularnego „Kapiego” była w sierpniu na tyle duża, że pozwoliła mu na wyprzedzenie m.in. Grzegorza Krychowiaka, Kamila Glika, Jakuba Błaszczykowskiego i Łukasza Piszczka.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze w sierpniu 2016 r. – prasa i wybrane strony internetowe

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze w sierpniu 2016 r. – prasa i wybrane strony internetowe

Wśród klubów Ekstraklasy, najwyższy poziom medialności zanotowała Legia Warszawa. „Wojskowi” w sierpniu już jedenasty raz z rzędu okazali się najlepsi. Za ich plecami doszło jednak do zmiany. Drugie miejsce zajęła bowiem Wisła Kraków, która na trzecią lokatę zepchnęła Lecha Poznań. Wyższa popularność „Białej Gwiazdy” związana była przede wszystkim ze sprzedażą klubu i zamieszaniem, które zostało wywołane przeszłością nowego właściciela. „Kolejorz”, mimo, że stracił jedną pozycję, to utrzymał się na podium. Po piętach deptały mu jednak Cracovia oraz Śląsk Wrocław.

Zobacz: Legia vs Lech – raport PSMM 

Na zapleczu najwyższej klasy rozgrywkowej na pierwszym miejscu znalazł się Górnik Zabrze. Drużyna z Górnego Śląska na początku sezonu zdeklasowała konkurencję. Medialność Zabrzan była zdecydowanie wyższa od popularności pozostałych drużyn z 1. ligi. Drugie miejsce, podobnie jak w lipcu z wynikiem ponad dwukrotnie słabszym od Górnika, zajęło Podbeskidzie Bielsko-Biała. Trzecia lokata przypadła beniaminkowi z Mielca. Stal znalazła się na najniższym stopniu podium i wyprzedziła czwarte Zagłębie Sosnowiec oraz piątą Sandecję Nowy Sącz.

Wykres 2. TOP 5 najbardziej medialnych klubów Ekstraklasy oraz 1. ligi w sierpniu 2016 r. - prasa i wybrane strony internetowe

Wykres 2. TOP 5 najbardziej medialnych klubów Ekstraklasy oraz 1. ligi w sierpniu 2016 r. – prasa i wybrane strony internetowe

„Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Raport obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,3 mln informacji.

Zobacz: Legia w Lidze Mistrzów – raport PSMM

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Comments

comments

209
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...