Kampanie oparte o 1st party cookies w Gazeta.pl 

Informacja Prasowa - 22.03.2021
240

Kampanie oparte o 1st party cookies w Gazeta.pl 

Kampanie oparte o 1st party cookies w Gazeta.pl

Gazeta.pl chce jak najpełniej respektować wybory swoich użytkowników oraz dbać o bezpieczny ekosystem dla reklamodawców, co w dobie coraz silniejszego trendu ochrony prywatności oraz ciągłego rozwoju standardów rynkowych i inicjatyw legislacyjnych może być wyzwaniem. Portal nawiązał właśnie współpracę z OneTrust, liderem rozwiązań technologicznych do zarządzania prywatnością i bezpieczeństwem danych, zapewniając najwyższy standard w tym zakresie zarówno dla użytkowników, jak i reklamodawców. Jednocześnie Gazeta.pl rozpoczęła już tworzenie pierwszych kampanii w oparciu o 1st party cookies. 

Gazeta.pl od lat konsekwentnie rozwija obszar privacy management, będąc rynkowym liderem w tej dziedzinie. W odpowiedzi na informację o likwidacji 3rd party cookies w przeglądarce Chrome portal wraz z partnerami – jako pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych w Europie – zrealizował kampanię z wykorzystaniem danych 1st party i targetowania w oparciu o nie.

Podpisanie umowy z OneTrust doskonale wpisuje się w szereg działań podejmowanych przez Gazeta.pl w obszarze ochrony danych osobowych i zarządzania nimi. Współpraca z firmą pozwoli portalowi być na bieżąco z szybko zmieniającymi się regulacjami, wymogami technologicznymi oraz branżowymi wytycznymi, w tym IAB TCF (Transparency & Consent Framework).

– W Gazeta.pl wypełniamy obecnie zobowiązania prawne względem użytkowników z wykorzystaniem jednej z najlepszych na świecie platform do zarządzania prywatnością – mówi Bartosz Wysocki, dyrektor handlowy grupy Gazeta.pl. – Użytkownik, decydując o zgodzie na przetwarzanie przez nas danych, ma pewność, że korzysta z rozwiązania zgodnego z wszelkimi standardami rynkowymi, a jego wybory są respektowane przez wszystkich uczestników ekosystemu reklamowego. To bardzo ważna informacja także z punktu widzenia reklamodawców, którym zależy na bezpiecznym przetwarzaniu danych w zgodzie z najbardziej wyśrubowanymi normami – dodaje Wysocki.

Spełnianie oczekiwań klienta w zakresie jakości powierzchni reklamowych i bezpiecznego otoczenia jego komunikacji jest wielkim wyzwaniem, z którym muszą zmierzyć się współczesne media. 2021 rok przyniesie konieczność stworzenia otwartego, transparentnego i skalowalnego standardu rynkowego, pozwalającego precyzyjnie docierać do użytkowników nieakceptujących 3rd party cookies.

– Świat bez cookies będzie wymagał zwiększenia nakładu pracy na budowanie i umacnianie zaufania na linii użytkownik-ekosystem reklamowy – przyznaje Wysocki. – Wyzwaniem będzie skuteczne pozyskiwanie i respektowanie zgód użytkowników. To dlatego tak istotne jest innowacyjne podejście w tym zakresie. W Gazeta.pl mamy już doświadczenie w przeprowadzeniu kampanii 1st party i z pewnością będziemy rozwijać ten sposób tworzenia komunikacji reklamowej – dodaje Wysocki.

Comments

comments

240
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...