Kampanie medialne polskich miast

Jerzy Ciszewski - 09.12.2015
243

O rozpoznawalność i wizerunek dbają nie tylko firmy czy celebryci, ale i miasta.

Popularnym zabiegiem jest nagrywanie klipów, które ukazują piękno danych miejsc czy regionów. Mniej lub bardziej udane, ale trzeba przyznać, że większość z nich przyciąga uwagę.

Które zatem warto wyróżnić ?

Poznań 5 lat temu nakręcono dość dynamiczny spot, na którym widnieje Poznań przede wszystkim jako miasto rozwijające się, o nowoczesnej infrastrukturze, z wieloma miejscami ciekawymi dla turystów i mieszkańców mieszkańców. To ośrodek sztuki, nauki i kultury. Większość ujęć kręcono z lotu ptaka, w ciekawej perspektywie. Wesoła, wpadająca w ucho muzyka dopełnia całość. Ujęcia są zsynchronizowane z piosenką. W tym samym czasie wypuszczno również klip promocyjny Poznania skierowany na rynek brytyjski ukazujący stolicę Wielkopolski jako idealne miejsce zarówno do pracy jak i relaksu.

Dużo krótsza wersja, z mniej interesującymi ujęciami, szybsza w swojej dynamice. Być może dlatego klip osiągnął dużo niższy wynik, bo wyświetleń było niecałe 18 tysięcy. Co prawda ten spot wyprodukowano jeszcze przed tym wyżej opisanym, ale w przypadku chęci pochwalenia się naszą reklamą przed sąsiadami powinniśmy być bardziej wrażliwi na szczegóły.

Dolny Śląsk – w tym klipie postanowiono wykorzystać tajemniczość zakątków, które znajdują się na Śląsku. Harmonia, szept, sekrety malowniczych miejsc to atuty tego regionu. Prawie milion odsłon świadczy o tym, że udało się osiągnąć zamierzony cel. Skoro kampania ,,chwyciła”, postanowiono ją potem odświeżyć wykorzystując ten sam motyw muzyczny i tajemniczość opisywanych miejsc.

Należy wspomnieć, że muzyka ze spotów jest autorstwa polskich wykonawców, którzy pochodzą z Dolnego Śląska. Bardzo dobry ruch. Łódź Złośliwi powiedzą, że temu miastu nie pomoże nawet promocja, ale moim zdaniem stereotyp o brzydkich, szarych kamienicach i mieście fabryk już dawno powinien zostać obalony. Łódź to miejsce alternatywnej sztuki, rozwijającej się architektury i wielki ośrodek studencki. Mamy tu przykład jednego ze spotów, który miał pokazać siłę ekonomiczną miasta. Hasło: ,,Łódź pozdrawia” wydawało mi się początkowo niezbyt fortunne, bo z nie było wiadomo, o co chodzi. Pokazywani są przedstawiciele różnych zawodów, grup społecznych, którzy machają do kamery. Zakończeniem (tego akurat) klipu jest mężczyzna w garniturze, który stoi na jednym z wieżowców, reprezentuje przedsiębiorców.

Po pierwszym obejrzeniu klip wydał się mało spójny i niezbyt czytelny dla przeciętnego odbiorcy. Na szczęście kampania prowadzona była na wielu innych kanałach.

Nakręcono łącznie 5 odsłon klipu, skierowane były do różnych grup odbiorców, ruszyła również aplikacja konkursowa. Wyjaśniano, że kampania ma być pozytywna, powinna ukazywać prawdziwe oblicze Łodzi i tak właśnie ją odebrano. Z hasła początkowo niezbyt rozumianego stworzyła się sieć dobrych kojarzeń, o co chodziło w działaniach.

Kampania odniosła duży sukces. Ciekawym pomysłem było także hasło innej kampanii ,,Would you in Łódź”. To gra słów i dynamiczny teledysk, który pokazuje najlepsze miejsca do relaksu i rozrywki w mieście. Oczywiście dziś pewnie klip byłby zrobiony lepiej technicznie, ale moim zdaniem spot jest czytelny i jasny, o co właśnie chodzi. Także wywołuje pozytywne skojarzenia i zachęca do odwiedzin jednego z największych miast Polski.

AK.

Comments

comments

243
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...