Kampania #NieZabieram

Redakcja PR - 01.04.2016
231

Czy pomoże polskiej transplantologii?

Ostatnich kilka miesięcy obfituje w mocne kampanie społeczne, nie da się tego nie zauważyć. Pisaliśmy już o dwóch odsłonach HejtStop, a także o akcji z chłopcem na przystanku w Norwegii. Teraz czas na entuzjastów transplantologii.

Dzięki organizacji Dawca.pl idea oddawania narządów po śmierci ma szansę nie tylko dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, ale także pomóc w edukacji dotyczącej transplantologii. Niestety statystyki są przerażające. Na przeszczep narządów aktualnie czeka prawie 1,5 tysiąca osób. I choć polska transplantologia ma się dużo lepiej niż kilka czy kilkanaście lat temu, to nadal liczba przeszczepów nie jest wystarczająca, by pomóc wszystkim pacjentom.

-W sposób niecodzienny, trochę kontrowersyjny poprzez tą kreację chcemy zwrócić uwagę na temat transplantacji oraz możliwość podpisywania oświadczenia woli. Chcemy otwarcie porozmawiać i zadać pytanie społeczeństwu – czy chce być świadomym dawcą. Czy chcę pomóc drugiej osobie za życia lub po śmierci. Taka rozmowa nie jest łatwa ale warto podjąć ten temat, szczególnie, że może on nas przyszłości dotyczyć– podkreśla Paweł Klikowicz – szef inicjatywy Dawca.pl.

NieZabieram_1

Pomóc ma spot. Mocny, ale może być skuteczny. Do tej pory obejrzało go ponad 100 tysięcy osób w internecie, ale potencjał jest dużo większy. Na stole leżą zwłoki, które przez chwile przykuwają uwagę ze względu na ruch. Okazuje się, że nieżyjący mężczyzna wyjmuje swoje serce i oddaje je.

Jakiś czas temu ogromne kontrowersje wzbudziła również kampania ,,Nie odkładaj macierzyństwa na potem” , która miała na celu zmobilizować kobiety do szybszego podejmowania decyzji o macierzyństwie. Czy kampania odniosła skutek? Ta pewno sukcesem jest rozgłos, jaki uzyskała akcja. Duży udział mieli internauci, którzy jak zawsze mieli swoje interpretacje tej kampanii, a upust inwencji dawali w memach i żartobliwych wpisach na portalach społecznościowych.

Przykłady z cudzego podwórka?

Oto dość mocny spot z Wielkiej Brytanii, którego bohaterem jest chłopiec (jak się potem okazuje to tylko duch). Porusza się po spalonym pomieszczeniu, a właściwie jego zgliszczach i apeluje o sprawdzanie alarmów przeciwpożarowych w swoich domach. Akcja odbywała się przy okazji zmiany czasu w 2013 roku dokładnie 27 października. Czy złożyliście już obietnicę swojemu dziecku?

Ciekawym spotem była również akcja NSPC ,,The $#*! kids say” która ma zwracać uwagę na problem, jaki dotyka dużą część rodzin i nie tylko. Dzieci mówią dużo rzeczy. Czasami nucą piosenki bez ładu i składu, czasami mylą pewne fakty lub zmyślają niestworzone historie. Filmik został stworzony, by uczulić dorosłych, żeby ci zaufali swojemu instynktowi, kiedy czują, że dziecku może grozić niebezpieczeństwo.

Jakie inne ciekawe akcje społeczne zwróciły Waszą uwagę?

 

Comments

comments

231
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...