Kalendarz Astronomiczny na 2024 rok dostępny z jutrzejszym wydaniem „Gazety Wyborczej” 

Informacja Prasowa - 05.12.2023
195

W środę, 6 grudnia br. wraz z papierowym wydaniem „Gazety Wyborczej” ukaże się kalendarz astronomiczny na 2024 rok

W środę, 6 grudnia br. wraz z papierowym wydaniem „Gazety Wyborczej” ukaże się kalendarz astronomiczny na 2024 rok ze zdjęciami, które uchwyciły niezwykłe zjawiska na niebie w mijającym roku. Całoroczne kalendarium podpowie czytelnikom i czytelniczkom, kiedy warto być szczególnie uważnym, by nie przeoczyć czegoś naprawdę wyjątkowego.  

 

Kalendarz astronomiczny na 2024 rok to 13 zdjęć nieba autorstwa pasjonatów i pasjonatek astronomii: Michała Kałużnego – specjalisty w zakresie astrofotografii głębokiego nieba; Marzeny Rogozińskiej – nauczycielki i podróżniczki z wyróżnieniem od NASA; Katarzyny Kaczmarczyk – blogerki i fotografki z przenikliwym obiektywem; Marka Nikodema – astrofotografa, zachwycającego gwiezdnymi opowieściami; Wiolety Goreckiej – specjalistki od dziennego i nocnego krajobrazu oraz Ireneusza Nowaka – astrofotografa wyróżnionego m.in. w konkursie AstroCamera. 

 

Ich niezwykłe fotografie umieszczone w kalendarzu przedstawiają m.in. Wielką Mgławicę w Orionie, Mgławice Laguna i Trójlistną Koniczynę w pobliżu centrum Drogi Mlecznej, a także Podwójną gromadę Perseusza. 

 

Dodatkowo, kalendarium autorstwa Piotra Majewskiego pozwoli m.in. na śledzenie ciekawych koniunkcji ciał niebieskich, faz Księżyca i „spadających gwiazd”, które będzie można zaobserwować nad Polską w nadchodzącym roku. Podpowie też, kiedy spodziewać się widoczności Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.   

Kalendarz astronomiczny na 2024 rok jest dostępny w kioskach oraz punktach sprzedaży prasy razem z jutrzejszym numerem „Gazety Wyborczej”.  

 

Kalendarz, a także inne dodatki do „Gazety Wyborczej” można również zamawiać na Kulturalnysklep.pl. Wydanie „Gazety Wyborczej” z kalendarzem astronomicznym jest promowane w stacjach telewizyjnych (TVN, Polsat), radiu, internecie oraz poprzez autopromocję na łamach dziennika. Kreację kampanii przygotował zespół marketingu „Wyborczej”. 

Comments

comments

195
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...