K2 Precise aktualizuje raport: „Core Web Vitals w e-commerce” i dodaje nowe funkcjonalności

Informacja Prasowa - 11.06.2021
119

K2 Precise aktualizuje raport: „Core Web Vitals w e-commerce” i dodaje nowe funkcjonalności

K2 Precise aktualizuje raport: „Core Web Vitals w e-commerce” i dodaje nowe funkcjonalności

K2 Precise (Grupa K2) dokonała aktualizacji stworzonego przez siebie raportu „Core Web Vitals w e-commerce”. Według nowych danych, w maju br. część e-sklepów przeprowadziła prace mające na celu poprawę stabilności wizualnej witryn. Obszar ten zoptymalizowało 250 z 5000 przebadanych serwisów.

Porównując dane z maja do tych pozyskanych przez K2 Precise w kwietniu br. zauważyć można, że część branży e-commerce rozpoczęła optymalizację swoich witryn pod kątem nowych wytycznych Google. W przypadku parametru związanego ze stabilnością wizualną strony (CLS – Cumulative Layout Shift), 250 z 5000 przebadanych sklepów poprawiło swoje wyniki i osiągnęło zalecany przez Google poziom 0,1. Dla pozostałych dwóch czynników wchodzących w skład Core Web Vitals, czyli szybkości ładowania największego pliku graficznego lub bloku tekstowego (LCP – Large Contentful Paint) oraz czasu potrzebnego na interakcję z witryną (FID – First Input Delay) w maju br. nie zarejestrowano znaczących zmian.

K2 Precise wprowadziła do swojego interaktywnego raportu także nowe funkcjonalności, a wśród nich m.in. możliwość sprawdzenia wyników CWV dla konkretnej kategorii tematycznej, opcję wyświetlania wyników dla wszystkich serwisów lub liderów danego obszaru oraz porównywarkę umożliwiającą odniesienie wyników własnej domeny do sklepów z poszczególnych kategorii.

Stworzony przez K2 Precise raport „Core Web Vitals w e-commerce” bada stopień zaawansowania poszczególnych serwisów e-commerce w realizacji wytycznych Google określonych wskaźnikami Core Web Vitals. Agencja wykorzystuje do tego dane pochodzące z Chrome UX Report oraz opublikowanego przez Senuto badania „E-commerce w Polsce 2021. Sklepy internetowe z najlepszym SEO”. Raport opiera się na próbie zawierającej TOP 5000 sklepów internetowych z największymi poziomami widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania. Spośród nich, co miesiąc, wyłaniani są liderzy zestawienia oraz witryny z najsłabszymi wskaźnikami.

Raport K2 Precise “Core Web Vitals w e-commerce” dostępny jest na stronie: https://k2precise.pl/raport_core-web-vitals-w-e-commerce/

Wprowadzenie wskaźników Core Web Vitals do rankingów wyszukiwania jest kolejnym krokiem Google w kierunku poprawienia doświadczeń użytkowników oraz podniesienia jakości prezentowanych wyników wyszukiwania. Dzięki tej zmianie Google chce ograniczać przekierowywanie internautów na strony, które nie spełniają podstawowych standardów jakościowych.

Comments

comments

119
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...