JZO S.A. z tytułem Odpowiedzialnego Pracodawcy

Redakcja PR - 24.08.2018
53

JZO S.A. z tytułem Odpowiedzialnego Pracodawcy

JZO S.A. zostało wyróżnione w ogólnopolskim konkursie „Odpowiedzialny Pracodawca – Lider HR 2018”. Jeleniogórską firmę doceniono szczególnie za działania w obszarach szkoleń pracowniczych, społecznej odpowiedzialności biznesu oraz za wpływ na lokalny rynek pracy. Celem tego prestiżowego konkursu jest popularyzacja pozytywnych wzorców i strategii działań w zakresie polityki personalnej.

Zdobywając tytuł „Odpowiedzialnego Pracodawcy”, JZO znalazło się w gronie firm godnych polecenia jako bezpieczne i stabilne miejsce pracy.

„Ta nagroda jest dla nas powodem do dumy i potwierdzeniem dobrych praktyk w zakresie polityki pracowniczej. Jest motywacją do wprowadzania kolejnych ulepszeń, które zapewnią naszej kadrze możliwie najlepsze warunki pracy. Naszą firmę tworzą przede wszystkim ludzie i pamiętamy o tym każdego dnia” – podkreśla Barbara Czarnopolska-Musiał, Dyrektor Operacyjny JZO S.A.

 

Możliwość podnoszenia kwalifikacji pracowników i dynamika kadry

Głównym założeniem polityki personalnej JZO jest stworzenie swojej kadrze możliwości rozwijania umiejętności i kompetencji zawodowych. Pracownicy firmy mają zapewniony dostęp do szkoleń ze wszystkich obszarów jej działania, począwszy od zagadnień branżowych, sprzedażowych i marketingowych, poprzez menedżerskie, informatyczne, techniczne, logistyczne, aż po doskonalenie umiejętności interpersonalnych. „W skali roku jest to kilkanaście szkoleń zewnętrznych i kilkadziesiąt wewnętrznych. Na wsparcie mogą również liczyć pracownicy wyrażający chęć dokształcenia się na studiach podyplomowych czy warsztatach językowych, a także tacy, którzy są zainteresowani alternatywnymi formami rozwoju” – dodaje Barbara Czarnopolska-Musiał. JZO proponuje swoim pracownikom sesje coachingu indywidualnego i akademie rozwoju dla kadry kierowniczej, poszerzające takie kompetencje jak m.in. zarządzanie zespołem czy rozwijanie zdolności komunikacyjnych.

Społeczna odpowiedzialność biznesu

Jednym z filarów JZO jest działalność w obszarze CSR, czyli odpowiedzialności społecznej biznesu. Firma od 2003 roku prowadzi program „Ratujmy Wzrok Dzieciom” związany z profilaktyką zaburzeń widzenia i zapewnieniem uczniom szkół podstawowych i gimnazjalnych w regionie prawidłowej korekcji wzroku. Jako członek Grupy Essilor, JZO S.A. prowadzi także ogólnopolską kampanię „Czas na Wzrok” i uczestniczy w programach „Wzrok na 6” oraz „Zobacz Lepszą Przyszłość”, za którego realizację Grupa została niedawno wyróżniona tytułem „Dobroczyńcy Roku 2018”. „Nasza odpowiedzialność to nie tylko programy dobroczynne, angażujące pracowników firmy w wolontariat, ale też kampanie informacyjne dotyczące wpływu widzenia na jakość życia. Ponadto ściśle współpracujemy z uczelniami prowadzącymi kierunki optyczne i optometryczne, wspieramy konferencje, sympozja i zjazdy organizowane przez szkoły wyższe. Chętnie uczestniczymy i organizujemy wydarzenia branżowe – doskonałym przykładem jest tu współorganizowane z Grupą Essilor Optyczne Forum Naukowe, jedyne tego typu przedsięwzięcie w naszej branży” – podkreśla Marta Kieczka, Dyrektor Sprzedaży JZO S.A.

Dynamika zatrudnienia

„W JZO funkcjonuje system corocznej oceny pracowników – za jego pośrednictwem jesteśmy w stanie zaplanować rozwój zawodowy danej osoby i niezbędny program szkoleń. System jest też wskazówką do podejmowania decyzji kadrowych” – mówi Barbara Czarnopolska-Musiał. „Chcemy każdego dnia pokazywać naszym pracownikom i całemu otoczeniu firmy, że JZO to bezpieczne i przyjazne miejsce pracy. Tytuł Odpowiedzialnego Pracodawcy traktujemy jako zobowiązanie do bycia przykładem dla innych firm i dokładamy wszelkich starań, by jemu sprostać” – podkreśla.

 

Kapituła konkursu doceniła JZO S.A. również w obszarze działań prowadzonych na lokalnym rynku pracy. Jako jeden z największych pracodawców w regionie, w 2018 roku firma powiększyła swój 240-osobowy zespół o kolejnych 20 pracowników.

Comments

comments

53
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...