„Jutronauci 2021” – wyjątkowy dodatek już jutro, 26 listopada br. w „Gazecie Wyborczej” 

Informacja Prasowa - 26.11.2021
115

„Jutronauci 2021” – wyjątkowy dodatek już jutro, 26 listopada br. w „Gazecie Wyborczej” 

„Jutronauci 2021” – wyjątkowy dodatek już jutro, 26 listopada br. w „Gazecie Wyborczej”  

A co, jeżeli będziemy żyli wiecznie, a automaty nabiorą rozumu? „Gazeta Wyborcza” wraz z ekspertami i wizjonerami z różnych dziedzin nauki oraz kultury – jak m.in. Dmitry Glukhovsky, Jacek Dukaj czy Kacper Pobłocki – stara się znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące życia w przyszłości w ramach 5. edycji projektu „Jutronauci”. Jutro – w piątek, 26 listopada br. wraz z papierowym wydaniem dziennika oraz w serwisie Wyborcza.pl ukaże się specjalny dodatek „Jutronauci 2021” – zbiór ośmiu premierowych tekstów publikowanych w ramach tegorocznego programu „Jutronauci 2021: Nowa normalność”. Partnerem głównym dodatku jest Sebastian Kulczyk, który wspiera projekt „Jutronauci” od pierwszej edycji. Do grona partnerów wspierających program w tym roku zaliczają się FANUC oraz Meta (Facebook).   

Wyzwania, które postawił przed nami rok 2020, wciąż trwają i wydaje się, że na długo stały się nieodzownym elementem codzienności. Jaka przyszłość czeka ludzkość? Twórcy projektu „Jutronauci” chcą opowiedzieć o tym inaczej niż do tej pory. Zastanawiają się nad tym w ramach jubileuszowej, 5. edycji projektu „Jutronauci” –„Jutronauci 2021: Nowa normalność”. Wraz z zaproszonymi gośćmi – ekspertami z pozornie odległych dyscyplin naukowych czy artystycznych redakcja dziennika tworzy scenariusze przyszłości zarówno w obszarze polityczno-gospodarczym, technologicznym, jak i społeczno-kulturowym. Jednym z owoców ich pracy jest specjalny dodatek „Jutronauci 2021”, który ukaże się wraz z „Gazetą Wyborczą” w piątek, 26 listopada 2021 r.  

To 24-stronnicowe wydanie zawiera osiem dotychczas niepublikowanych wywiadów, esejów i artykułów stworzonych pod hasłem „Jutronauci 2021: Nowa normalność”. Czytelnicy znajdą w nim m.in. wywiad z pisarzem Jackiem Dukajem, esej Dmitryja Glukhovskiego twórcy postapokaliptycznego cyklu „Metro” czy tekst antropologa Kacpra Pobłockiego. Materiały te ukażą się również w serwisie Wyborcza.pl/Jutronauci oraz w aplikacji „Gazety Wyborczej”.

„Gazeta Wyborcza” wraz ze specjalnym dodatkiem „Jutronauci 2021” będzie dostępna w sprzedaży 26 listopada 2021 r. w cenie 6,99 zł.

„Jutronauci” to unikalny program, który powstał dzięki współpracy „Gazety Wyborczej” i Sebastiana Kulczyka. Tegoroczna, 5. edycja projektu to „Jutronauci 2021: Nowa normalność”, w której eksperci z różnych dyscyplin naukowych i artystycznych przyglądają się mikroprocesom w obszarze polityczno-gospodarczym, technologicznym oraz społeczno-kulturowym, tworząc zestaw scenariuszy przyszłości i dekonstruując tym samym nienawidzone przez wielu historyków pytanie Co by było, gdyby…?”. Materiały ukazują się w „Gazecie Wyborczej” i w serwisie Wyborcza.pl/Jutronauci od końca marca br., kolejne będą publikowane do końca 2021 r. Ważną częścią jubileuszowej edycji „Jutronautów” jest nowy cykl comiesięcznych spotkań pod hasłem Jutronauci Talks, jak również podcasty „Jutronauci” dostępne na Wyborcza.pl i na platformie podcastowej Premium TOK FM.

Projekt „Jutronauci” zdobył nagrodę INMA Global Media Awards 2018 w kategorii „Najlepsze działania PR i na rzecz społeczności”, a także znalazł się w gronie laureatów WAN-IFRA European Digital Media Awards (wyróżnienie w kategorii Best Branded Content Project).

Partnerem głównym dodatku jest Sebastian Kulczyk, który wspiera program „Jutronauci” od pierwszej edycji. Do grona tegorocznych partnerów wspierających program zaliczają się FANUC (już po raz 3.) oraz Meta (Facebook).

W ramach projektu w listopadzie 2020 r. nakładem Wydawnictwa Agora ukazała się wyjątkowa książka „Jutro jest teraz” – zbiór 23 wywiadów, esejów i artykułów publikowanych w zeszłorocznej edycji programu „Jutronauci 2020: świat po pandemii”. Więcej informacji – tutaj 

Comments

comments

115
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...