Joanna Parczyńska wydawczynią obszaru Kultura i multimedia „Gazety Wyborczej”

Informacja Prasowa - 22.12.2017
18

Joanna Parczyńska wydawczynią obszaru Kultura i multimedia "Gazety Wyborczej"

Od stycznia 2018 r. wydawczynią nowego obszaru Kultura i multimedia w „Gazecie Wyborczej” będzie Joanna Parczyńska, do tej pory kierująca działem wideo Wyborcza.pl. 

W swojej nowej roli Joanna Parczyńska nadzorować będzie rozwój marki CoJestGrane24, obszar Kultura w „Gazecie Wyborczej”, a także działalność Centrum Premier Czerska 8/10, jednocześnie zarządzając działaniami wideo dziennika. 

Dotychczasowi wydawcy tych obszarów pozostają w swoich rolach, będą jednak raportować bezpośrednio do Joanny Parczyńskiej. Wydawcą CoJestGrane24 jest Beata Jaworowska, obszaru Kultura w „Gazecie Wyborczej” – Barbara Piegdoń, a za Centrum Premier Czerska 8/10 odpowiada Anna Kołtunowicz. 

– Kultura i multimedia to obszar bardzo dynamicznie rozwijający się w „Gazecie Wyborczej” i cieszący się coraz większym zainteresowaniem naszych odbiorców. W 2018 r. specjalnie dla nich będziemy m.in. częściej wydawać „Książki. Magazyn do czytania”, organizować jeszcze więcej ciekawych spotkań i wydarzeń kulturalnych – nie tylko w Centrum Premier Czerska 8/10, a także tworzyć kolejne atrakcyjne materiały wideo i projekty specjalne, jak choćby plebiscyt na Płytę Roku „Gazety Wyborczej”. Jestem przekonany, że połączenie tych wszystkich działań w ramach nowego obszaru energicznie zarządzanego przez Joannę Parczyńską pozwoli „Gazecie Wyborczej” jeszcze lepiej wykorzystać wszystkie szanse rozwoju w tym zakresie – mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”. 

Joanna Parczyńska od sierpnia 2016 r. kieruje działem wideo Wyborcza.pl. Swoją karierę menedżerską zaczynała w Agorze – początkowo w dziale sprzedaży „Gazety Wyborczej”. Wprowadziła na rynek ogólnopolski bezpłatny dziennik „Metro”, który został liderem w swoim segmencie – była jego wydawcą i zarządzała pionem prasy bezpłatnej Agory. W latach 2011, 2013-2015 związana z firmą Polska Press przeprowadziła rebranding gazety „Nasze Miasto” oraz proces integrowania serwisów wydawcy pod nazwą Naszemiasto.pl. W latach 2012-2013 była country managerem Gemius Polska, odpowiedzialnym m.in. za współpracę z PBI. Od 2015 roku zasiada w Europejskiej Radzie Dyrektorów INMA. 

CoJestGrane24 to marka „Gazety Wyborczej” związana ze światem kultury. Co piątek z dziennikiem ukazuje się lokalny tygodnik „Co Jest Grane 24”, prezentujący mieszkańcom największych polskich miast pomysły na spędzanie wolnego czasu – informacje o wydarzeniach muzycznych i teatralnych, wystawach i restauracjach, a także artykuły o ciekawych postaciach i rekomendacje redakcji, recenzje filmowe i repertuar kin . W sieci działa serwis Cojestgrane24.pl, obejmujący bazę wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych z całej Polski, teksty z tygodnika „Co Jest Grane 24” oraz artykuły pisane specjalnie do serwisu, a także umożliwiający zakup biletów na wybrane wydarzenia. 

Obszar Kultura w „Gazecie Wyborczej” obejmuje dział Kultura „Gazety Wyborczej”, „Książki. Magazyn do czytania”, „Gazetę Telewizyjną” i „Duży Format”. 

Centrum Premier Czerska 8/10 to miejsce spotkań poświęconych twórcom i dziełom z dziedziny literatury, filmu, teatru, muzyki, gier komputerowych lub mody. W 2017 r. odbyły się rozmowy m.in. o filmie „Pokot”,, biograficznych książkach „Ania” – o Annie Przybylskiej i „Tu byłem. Tony Halik” – o Tonym Haliku, a także spotkanie wokół filmu „Twój Vincent”. Tłumy przyciągnęła też Krystyna Janda – rozmowa z nią krążyła wokół pamiętników aktorki. Wyjątkowym gościem Centrum Premier Czerska 8/10 był Dan Brown, jeden z najpopularniejszych pisarzy na świecie – bilety na to wydarzenie zostały wyprzedane! 
Relacje ze spotkań – Wyborcza.pl/centrumpremier

Zespół wideo „Gazety Wyborczej”, działający od połowy 2013 r., początkowo tworzył treści dopełniające materiały publikowane na Wyborcza.pl. Zespół z roku na rok poszerzał swój zakres działań – obecnie reporterzy, realizatorzy i dziennikarze tworzą cykle wideo, reportaże i relacje, a także formaty wideo dla klientów zewnętrznych. Do najpopularniejszych materiałów należą obecnie m.in. „Świat, którym żyjemy” Doroty Wysockiej-Schnepf, „I kto tu rządzi” Justyny Dobrosz-Oracz, „Studio Dużego Formatu” Włodzimierza Nowaka, „Historyjki” Alicji Bobrowicz i Bartosza Wielińskiego, „Crashtest” Dominiki Wielowieyskiej, „Kublikacje” Agnieszki Kublik i reportaże Igora Nazaruka. Dzięki materiałom wideo „Gazeta Wyborcza” ma również mocną pozycję zasięgową na Facebooku. 

Comments

comments

18
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...