#jesiennezmiany – rusza nowa kampania IKEA w Polsce

Informacja Prasowa - 20.10.2016
103

Jesienne zmiany w niezwykłym filmie dokumentalnym od IKEA

Ruszyła nowa kampania IKEA promująca ideę urządzania domu oraz asortyment, dzięki któremu do naszych domów możemy wprowadzić jesienne zmiany. Jak zainspirować konsumentów i przyciągnąć ich uwagę na dłużej? Marka postanowiła wykorzystać prawdziwe historie oraz autentycznych bohaterów i zrealizować kampanię z użyciem nowoczesnego formatu reklamowego. Powstał niezwykły film dokumentalny opowiadający historie dwóch polskich rodzin, które szykują się na sezon jesienny i życiowe zmiany.

fot. print screen YouTube/IKEA Polska

fot. print screen YouTube/IKEA Polska

To odważny krok polskiej sieci sklepów IKEA nadążający za światowymi trendami, aby w najnowszej kampanii wykorzystać dokument. W efekcie powstał film, który opowiada historię dwóch rodzin, odsłaniając przed nami ich przygotowania do życiowych zmian, inspiracje oraz wyjątkowe rodzinne ciepło i bliskość.

Komunikacja marketingowa zmierza coraz częściej ku autentyczności, a dokument reklamowy to całkowicie nowy format, coraz bardziej doceniany przez branżę marketingową. W ramach festiwalu Cannes Lions pojawi się osobna kategoria, w której nagradzane będą właśnie te formy reklamy. To wynik oczekiwań konsumentów, którzy poszukują prawdziwych historii oraz inspiracji, poza tradycyjnymi formami reklamy.

Wymagania wobec contentu digitalowego rosną. Ludzie wydają się zmęczeni ogromną liczbą tradycyjnych reklam, często bardzo ofensywnych i niedopasowanych do grupy odbiorców. Dodatkowo, polskie strony internetowe wyświetlają często zbyt wiele reklam w porównaniu do ilości treści. Polscy konsumenci nie pozostawiają złudzeń, co do swojego odbioru tej dysproporcji. Jesteśmy w czołówce Europy pod względem odsetka osób korzystających z AdBlocka. Obecnie coraz bardziej popularny staje się content typu „how-to” (porady i wskazówki), co z kolei łączy się z popularnością video jako preferowanego formatu internetowego. Pojawia się potrzeba przekazu opartego na autentycznych historiach, a także merytorycznego głosu marki, który mógłby przekazać użyteczność konkretnego produkt – mówi o tym trendzie Joanna Maciąg, Digital Content IKEA w Polsce.

Marka IKEA w całej kampanii inspiruje i zachęca do organizowania domu #poswojemu tak, aby czuć się w nim jak najlepiej. W najnowszej produkcji jest blisko ludzi i podpatruje prawdziwe życie, aby lepiej dopasować swoje produkty i ułatwić codzienne funkcjonowanie w domu, ale przede wszystkim, aby inspirować i doceniać to, co najważniejsze, czyli relacje bliskich sobie ludzi.

Wpisując się w trend autentyczności, odeszliśmy od wystudiowanego perfekcjonizmu i staraliśmy się pokazać rozwiązania IKEA u naszych konsumentów, w ich prawdziwych domach. IKEA jest bezpośrednia, naturalna, bliska ludziom i ich potrzebom. To marka, która towarzyszy codzienności, a więc chwilom prawdziwym, niewyreżyserowanym – trudnościom i przyjemnościom, troskom i radościom. To także asortyment, który wpasowuje się naturalnie w przestrzeń obok starszych mebli rodzinnych i pamiątek z podróży. Mamy nadzieję, że poprzez najnowszą kampanię, udało nam się to uchwycić – wyjaśnia Michał Pronobis-Proński, Content Production IKEA w Polsce.

Dokument oraz kampania promująca asortyment, dzięki któremu do naszego domu możemy wprowadzić jesienne zmiany, dostępne są na stronie ikea.pl/pl/jesienne-zmiany oraz pod linkiem https://www.youtube.com/watch?v=wu0yqNDc22k.

Za koncept kreatywny dokumentu odpowiada agencja GREY, a produkcją zajęła się Fog Content Agency. Komunikację digitalową kampanii realizują agencje: K2, Kalicińscy.com, Performance Media i Hash.fm, a za zakup mediów odpowiada dom mediowy MEC.

Comments

comments

103
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...