Jednoźródłowe badanie Gemiusa zwycięzcą na IAB Europe Research Awards
Informacja Prasowa - 05.06.2019Jednoźródłowe badanie Gemiusa zwycięzcą na IAB Europe Research Awards
Tegoroczna edycja najpopularniejszego europejskiego konkursu badawczego przyniosła firmie Gemius zwycięstwo w prestiżowej kategorii Audience Measurement. Nagroda została wręczona podczas konferencji Interact 2019 w Warszawie.
Firma Gemius w ramach konkursu zgłosiła projekt #TrueSingleSource: gemiusPostBuy & gemiusAdReal, które umożliwiają marketerom kompleksową analizę kampanii w mediach tradycyjnych oraz w digitalu. Rozwiązanie pozwala na szczegółowy wgląd we własne działania marketingowe (gemiusPostBuy), a także porównanie swoich aktywności reklamowych do działań konkurencji (gemiusAdReal). Dzięki zastosowaniu nowatorskiej metodologii, opartej na jednoźródłowym panelu badawczym, rozwiązanie Gemiusa umożliwia prawdziwą cross-mediową analizę kampanii, uwzględniającą m.in. duplikacje zasięgu pomiędzy różnymi kanałami mediowymi czy określenie inkrementalnego zasięgu dobudowanego do medium głównego.
– Zdobycie tak ważnej dla nas nagrody podczas tegorocznej edycji IAB Europe Research Awards to szczególny powód do dumy. Cieszymy się, że nasze badanie zostało docenione przez europejski rynek reklamowy – komentuje Marcin Pery, prezes firmy Gemius SA – Działania Gemiusa w ostatnim czasie koncentrują się na rozwoju narzędzi do cross-mediowej analizy w oparciu o panel jednoźródłowy. Jednocześnie nie zapominamy o digitalu, z którego wyrastamy i który 20 lat temu stał się bodźcem do powstania naszej firmy. Naszym niezmiennym celem jest dostarczanie rynkowi coraz lepszych, bardziej kompleksowych, a przy tym prostych w obsłudze narzędzi, które będą wspierać rozwój rynku mediów i reklamy – dodaje Pery.
Nagrodę w imieniu Gemiusa odebrała z rąk jury Marta Sułkiewicz, Chief Sales Officer firmy Gemius SA.
– Projekt, który zgłosiliśmy do IAB Europe Research Awards, jest naprawdę przełomowy. Nasze badanie jednoźródłowe jest odpowiedzią na rosnącą na rynku potrzebę markerów, jaką jest jedno badanie obejmujące wszystkie media, w tym zamknięte ekosystemy, takie jak Facebook, YouTube czy Instagram. To pierwszy projekt, który daje marketerom tak kompleksowy ogląd na prowadzone działania i odpowiada na pytania, które dotychczas pozostawały bez odpowiedzi, np. ile zasięgu kampania online dobudowała do telewizji– tłumaczy Sułkiewicz.
Tegoroczna statuetka jest czwartą nagrodą dla Gemiusa w konkursie IAB Research Awards. W 2015 r. firma otrzymała nagrodę za projekt metodologii, dzięki której wydawcy mogą poznać swój całkowity zasięg w sieci ze wszystkich urządzeń (Behavioral Panel Synthesis). Rok później Gemius zdobył statuetkę za metodologię pozwalającą na produkcję danych dziennych, prezentujących oglądalność stron WWW z dnia na dzień (Overnight). W 2017, Gemius trzeci rok z rzędu, został doceniony przez IAB Europe dzięki technologii pozwalającej na kompleksową analizę kampanii online konkurencji (gemiusAdReal).
***
Gemius
Gemius to polska firma badawczo-technologiczna działająca na skalę międzynarodową, która od 20 lat edukuje klientów, jak internet i nowe technologie mogą wspierać ich decyzje biznesowe. Firma od 1999 roku prowadzi badania internautów pod kątem korzystania z mediów cyfrowych, tworząc w ten sposób socjodemograficzny profil e-konsumentów. Gemius mierzy oglądalność stron www i aplikacji, a także materiałów audio i wideo z poszczególnych źródeł ruchu, tj. komputerów, tabletów i smartfonów. Firma działa na 28 rynkach w Europie, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie (region EMEA), a na 12 z nich posiada lokalne oddziały. Klientami Gemiusa są reklamodawcy, wydawcy, domy mediowe, agencje reklamowe i firmy z sektora e-commerce. Prowadzone przez firmę badania realizowane są zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.gemius.pl.