Jednoźródłowe badanie Gemiusa zwycięzcą na IAB Europe Research Awards

Informacja Prasowa - 05.06.2019
300

Jednoźródłowe badanie Gemiusa zwycięzcą na IAB Europe Research Awards

Tegoroczna edycja najpopularniejszego europejskiego konkursu badawczego przyniosła firmie Gemius zwycięstwo w prestiżowej kategorii Audience Measurement. Nagroda została wręczona podczas konferencji Interact 2019 w Warszawie.

Firma Gemius w ramach konkursu zgłosiła projekt #TrueSingleSource: gemiusPostBuy & gemiusAdReal, które umożliwiają marketerom kompleksową analizę kampanii w mediach tradycyjnych oraz w digitalu. Rozwiązanie pozwala na szczegółowy wgląd we własne działania marketingowe (gemiusPostBuy), a także porównanie swoich aktywności reklamowych do działań konkurencji (gemiusAdReal). Dzięki zastosowaniu nowatorskiej metodologii, opartej na jednoźródłowym panelu badawczym, rozwiązanie Gemiusa umożliwia prawdziwą cross-mediową analizę kampanii, uwzględniającą m.in. duplikacje zasięgu pomiędzy różnymi kanałami mediowymi czy określenie inkrementalnego zasięgu dobudowanego do medium głównego.

Zdobycie tak ważnej dla nas nagrody podczas tegorocznej edycji IAB Europe Research Awards to szczególny powód do dumy. Cieszymy się, że nasze badanie zostało docenione przez europejski rynek reklamowy – komentuje Marcin Pery, prezes firmy Gemius SA –  Działania Gemiusa w ostatnim czasie koncentrują się na rozwoju narzędzi do cross-mediowej analizy w oparciu o panel jednoźródłowy. Jednocześnie nie zapominamy o digitalu, z którego wyrastamy i który 20 lat temu stał się bodźcem do powstania naszej firmy. Naszym niezmiennym celem jest dostarczanie rynkowi coraz lepszych, bardziej kompleksowych, a przy tym prostych w obsłudze narzędzi, które będą wspierać rozwój rynku mediów i reklamy – dodaje Pery.

Nagrodę w imieniu Gemiusa odebrała z rąk jury Marta Sułkiewicz, Chief Sales Officer firmy Gemius SA.

Projekt, który zgłosiliśmy do IAB Europe Research Awards, jest naprawdę przełomowy. Nasze badanie jednoźródłowe jest odpowiedzią na rosnącą na rynku potrzebę markerów, jaką jest jedno badanie obejmujące wszystkie media, w tym zamknięte ekosystemy, takie jak Facebook, YouTube czy Instagram. To pierwszy projekt, który daje marketerom tak kompleksowy ogląd na prowadzone działania i odpowiada na pytania, które dotychczas pozostawały bez odpowiedzi, np. ile zasięgu kampania online dobudowała do telewizji– tłumaczy Sułkiewicz.

Tegoroczna statuetka jest czwartą nagrodą dla Gemiusa w konkursie IAB Research Awards.  W 2015 r. firma otrzymała nagrodę za projekt metodologii, dzięki której wydawcy mogą poznać swój całkowity zasięg w sieci ze wszystkich urządzeń (Behavioral Panel Synthesis). Rok później Gemius zdobył statuetkę za metodologię pozwalającą na produkcję danych dziennych, prezentujących oglądalność stron WWW z dnia na dzień (Overnight). W 2017, Gemius trzeci rok z rzędu, został doceniony przez IAB Europe dzięki technologii pozwalającej na kompleksową analizę kampanii online konkurencji (gemiusAdReal).

*** 

Gemius

Gemius to polska firma badawczo-technologiczna działająca na skalę międzynarodową, która od 20 lat edukuje klientów, jak internet i nowe technologie mogą wspierać ich decyzje biznesowe. Firma od 1999 roku prowadzi badania internautów pod kątem korzystania z mediów cyfrowych, tworząc w ten sposób socjodemograficzny profil e-konsumentów. Gemius mierzy oglądalność stron www i aplikacji, a także materiałów audio i wideo z poszczególnych źródeł ruchu, tj. komputerów, tabletów i smartfonów. Firma działa na 28 rynkach w Europie, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie (region EMEA), a na 12 z nich posiada lokalne oddziały. Klientami Gemiusa są reklamodawcy, wydawcy, domy mediowe, agencje reklamowe i firmy z sektora e-commerce. Prowadzone przez firmę badania realizowane są zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.gemius.pl.

Comments

comments

300
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...