Jarosław Sellin o dekoncentracji mediów i nowej ustawie abonamentowej

Informacja Prasowa - 10.05.2017
80

Jarosław Sellin o dekoncentracji mediów i nowej ustawie medialnej

Na antenie Polskiego Radia Jarosław Sellin, wiceminister kultury, udzielił wywiadu na temat sytuacji polskich mediów i planach rządu w kwestiach takich jak repolonizacja mediów czy abonament. Wiceminister wypowiedział się także na temat nowej ustawy dotyczącej repolonizacji mediów, która ma zostać niebawem przygotowana.

Zapytany o kwestię abonamentu radiowo-telewizyjnego, Jarosław Sellin stwierdził, że media publiczne powinny być finansowana przede wszystkim ze środków publicznych.

Mi się wydaje, że generalnie jak ludzi zapytać, czy chcą za coś płacić, to na ogół woleliby nie płacić, woleliby otrzymywać produkty za darmo. Uważamy jednak, że tak jak w większości krajów Europy, a właściwie we wszystkich krajach Europy, gdzie media publiczne istnieją, one są finansowane z pieniędzy publicznych, a nie komercyjnych. U nas jest dokładnie odwrotnie – podkreślił Jarosław Sellin. – Tak nie powinno być, media publiczne powinny być utrzymywane przede wszystkich ze środków publicznych – dodał wiceminister na antenie Polskiego Radia. 

Wiceminister kultury odniósł się także do kwestii repolonizacji mediów. Jego zdaniem, polska powinna dążyć do zwiększenia polskiego kapitału na rynku medialnym. zapowiada, że odpowiednia ustawa zostanie w tej sprawie przygotowana po wakacjach.

Tak jak zapowiadaliśmy, do połowy roku, najpóźniej na początek nowego sezonu politycznego tuż po wakacjach będzie gotowa ustawa, która spróbuje ten problem rozwiązać, zmierzająca w gruncie rzeczy do tego, żeby chronić polski… część polskiego rynku, w tym przypadku rynku medialnego, przed monopolizacją. Tutaj w dodatku mamy do czynienia z materią szczególnie delikatną, bo media to nie tylko czysty biznes, ale to jest też kwestia kolportowania idei, informacji, poglądu na świat.

Cały wywiad z wiceministrem kultury na stronie Polskiego Radia. 

 

Comments

comments

80
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...