Janusz Chabior i Jan Frycz w kampanii OLX dekonspirują internetowych oszustów

Informacja Prasowa - 11.02.2020
276

Janusz Chabior i Jan Frycz w kampanii OLX dekonspirują internetowych oszustów

W internecie nie bądź głupi – przestrzegają Janusz Chabior i Jan Frycz w nowej kampanii serwisu ogłoszeniowego OLX. Po brawurowym sukcesie w walce z hejtem w polskim Internecie, marka OLX bierze na celownik oszustów. 

Film, którego premiera zbiegła się z Dniem Bezpiecznego Internetu (11 lutego), to przestroga nie tylko dla użytkowników serwisu ogłoszeniowego. Można być – jak bohater pierwszego odcinka – kardiochirurgiem, przeprowadzać skomplikowane operacje na otwartym sercu i ratować życie, a mimo to dać się nabrać na „patent” z płatnością za przesyłkę. Złodzieje wykorzystują nie tylko naszą niewiedzę, ale często fakt, że jesteśmy zabiegani i pochłonięci innymi ważnymi dla nas sprawami.

–  Z tej perspektywy, nawet najmądrzejsza osoba może dać się oszukać internetowym naciągaczom – mówi Marcin Sienkowski, head of marketing OLX. – Ze statystyk i naszych obserwacji wynika, że kradzieży pieniędzy czy danych może doświadczyć każdy. Niezależnie od płci, wieku, wykształcenia. Ważniejsze, by się przed tym ustrzec. Wierzymy, że pokazanie takich sytuacji, z wyrazistą grą i humorem Janusza Chabiora  i Jana Frycza, zadziała jak lustro. Przejrzymy się w nim, ale wyciągniemy naukę, która ustrzeże nas przed niemiłymi konsekwencjami internetowych kradzieży – podkreśla.

W kampanii zdemaskowano najczęstsze oszustwa, takie jak płatność z góry za nieistniejący przedmiot czy za przesyłkę, kradzież danych, wyciąganie zaliczek przy wynajmie mieszkania. – Jako jedna z niewielu marek, OLX odważnie i po raz kolejny zaczyna porządki od siebie – wyjaśnia pomysł Radosław Smorga, business director 180heartbeats + Jung v Matt. – Pierwsza kampania „A co gdyby?” odbiła się pozytywnym echem nie tylko w serwisie, ale w całym polskim Internecie. Naturalnym więc było, by edukować użytkowników sieci w nowym obszarze. Seria spotów, które będą pojawiać się w sieci to historie „ofiar”, które odgrywa Jan Frycz. Istotę problemu uświadamia im narrator – Janusz Chabior. Zależało nam, by w tych historiach wybrzmiało, że na błędach swoich i innych można się uczyć. Ważne, by nie dać się nabrać „złodziejskim szelmom” kolejny raz – dodaje.

Kampanię przygotowała agencja 180heartbeats + Jung v Matt. Spoty wyprodukował dom produkcyjny F25.

 

Comments

comments

276
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...