Złożona sytuacja humanitarna na świecie wymaga podejmowania efektywnych działań komunikacyjnych i edukacyjnych w wielu obszarach. Mając na uwadze związane z tym wyzwania UNICEF Polska podjął decyzję o gruntownej reorganizacji Biura Prasowego i zatrudnieniu Jan Bratkowskiego w charakterze rzecznika. Będzie on dbał o wizerunek organizacji w mediach oraz reprezentował ją w środkach masowego przekazu. Do jego obowiązków będzie także należało planowanie, proaktywne budowanie i utrzymywanie relacji z dziennikarzami oraz zarządzanie komunikacją w sytuacjach kryzysowych.
Jan Bratkowski jest absolwentem stosunków międzynarodowych i kulturoznawstwa. Ma wieloletnie doświadczenie jako dziennikarz, redaktor, tłumacz i copywriter. Przez wiele lat był związany m.in. z Polską Agencją Prasową. Ostatnio w jednej z agencji PR odpowiadał za kompleksowe działania komunikacyjne i wizerunkowe. Prowadził projekty z zakresu public relations, koordynując i zarządzając aktywnościami komunikacyjnymi dla klientów szczególnie z sektora finansowego oraz branży konsultingowej.