Jaka jest wartość social mediowych gigantów?
W ostatnim czasie pojawiły się wyceny firm z branży social media. Podczas gdy niektóre spółki mocno tracą na wartości jak na przykład Snapchat inne odnoszą rekordowe notowania.
1 Facebook – 434 miliardów dolarów
To był dobry kwartał dla Facebooka, powiększenie ilości wpływów z reklam oraz widoczny wzrost użytkowników. Przed tym właśnie portalem internauci spędzają najwięcej czasu, ten sukces spowodowany jest aplikacją mobilną.
2 Youtube – 90 miliardów dolarów
Ta strona rozwija się bardzo dynamicznie, widać to choć by po wzroście wartości w ostatnich latach. Portal zdobywa coraz więcej użytkowników co przekłada się na wzrost dochodów – dziś to już 12 miliardów rocznie. W dodatku nic nie wskazuje aby ten trend miał się osłabiać.
3 Snapchat – 18 miliardów dolarów
Po pierwszych kwartalnych raportach sytuacja finansowa Snapa nie wygląda najlepiej, ich wartość spadła o 2,2 miliarda. Strategia rozwoju aplikacji nie zachęca inwestorów do kupowania jej akcji.
4 Twitter – 13 miliardów dolarów
W ostatnim czasie przyrost użytkowników nie jest tak duży jak by sobie tego życzyło kierownictwo portalu. Twitter próbuje wzbudzić zainteresowanie internautów poprzez inwestowanie w relacje video na żywo, w tym celu rozpoczął współprace z Bloombergiem i NBA. Czy nowe działanie podniosą wartość firmy, przekonamy się niebawem.