Jak znaleźć wymarzoną pracę?

Informacja Prasowa - 13.05.2019
208

Jak znaleźć wymarzoną pracę?

Praktyczne porady rekrutera

„Nie przepracowałem ani jednego dnia w swoim życiu. Wszystko, co robiłem, to była przyjemność” – Jak wielu z nas mogłoby powtórzyć za Thomasem Edisonem te słowa? Czy możemy zaplanować ścieżkę swojej kariery tak, aby sprawiała nam jak najwięcej prawdziwej satysfakcji i była zgodna nie tylko z naszymi kompetencjami, ale także zainteresowaniami? Anna Kulawiak, SSC/BPO Recruitment Manager w People podpowiada jak znaleźć pracę marzeń.

Praca w miejscu niedopasowanym wydaje się być zjawiskiem powszechnym. W zdecydowanej większości przypadków można to jednak zmienić. Poniżej znajduje się kilka praktycznych porad, jak znaleźć zajęcie, które nie tylko spełni nasze oczekiwania finansowe, ale też przyniesie satysfakcje i co za tym idzie, wpłynie na poprawę komfortu życia.

Daj sobie czas. Poznaj siebie

W poszukiwanie pracy marzeń naprawdę warto zaangażować czas i energię. W końcu spędzamy w niej większość naszego dnia. Obecnie na rynku jest mnóstwo różnorodnych ofert, portale rekrutacyjne są każdego dnia zasypywane nowymi ogłoszeniami. Jak przez to wszystko przebrnąć i wybrać najodpowiedniejsze oferty? Odpowiedź jest prosta. Warto przede wszystkim poznać siebie. Zastanowić się, które z wykonywanych dotychczas zadań sprawiały nam przyjemność i satysfakcję, a które lubimy najmniej lub nie lubimy wcale. Czy wolimy pracować w grupie, czy samodzielnie? W jakich organizacjach czujemy się jak ryba w wodzie – tych o swobodnej kulturze pracy, a może w strukturach korporacyjnych? Świetnie działamy w małych firmach rodzinnych czy wolimy środowisko międzynarodowe? Kiedy odpowiemy sobie na te pytania będzie nam zdecydowanie łatwiej wybrać oferty odpowiadające naszym potrzebom. Tylko takie zatrudnienie nada naszej karierze sens i przyczyni się do jej długofalowego rozwoju.

Stale się dokształcaj

Zmiany na rynku pracy odbywają się w sposób bardzo dynamiczny. Związane jest to nie tylko z nowymi technologiami, globalizacją czy konkurencją, ale także z mobilnością. By znaleźć wymarzoną pracę warto stale rozwijać swoje umiejętności i inwestować w dokształcanie. Dobrze jest postawić na konkretną specjalizację i znaleźć dla siebie dziedzinę, w której będziemy się świetnie sprawdzać.  Obecnie na rynku dostępnych jest wiele możliwości podnoszenia kompetencji. Wszystko jednak zależy od branży, w jakiej chcemy się rozwijać. Warto korzystać z kursów, szkoleń czy studiów, które pomagają zdobyć dodatkową wiedzę. Nie chodzi tu jednak o sam dokument potwierdzający ukończony program, ale o prawdziwą naukę i rozwój konkretnych obszarów. Wiedzę można również poszerzać biorąc udział w konferencjach i wydarzeniach branżowych, czytając prasę lub śledząc nowinki w Intrenecie.

CV to dopiero początek, zadbaj o swój wizerunek w sieci

Profesjonalnie przygotowane CV zdecydowanie zwiększa szanse otrzymania zaproszenia na rozmowę rekrutacyjną. Tworząc je, poza atrakcyjnym zaprezentowaniem kompetencji, warto zwrócić uwagę na elementy graficzne, takie jak dobrej jakości, aktualne zdjęcie, układ tekstu czy jednolity font. CV to jednak nie wszystko. Zdarza się, że osoby odpowiedzialne za rekrutację przed zaproszeniem kandydata na rozmowę sprawdzą, jak wygląda jego internetowy wizerunek. W takim przypadku dopracowany i spójny z CV profil na portalu LinkedIn może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Wybierz firmy, do których chcesz aplikować

Często spotykanym błędem jest aplikowanie przez kandydatów na niemal wszystkie znalezione oferty rekrutacyjne. W takiej sytuacji wbrew pozorom wcale nie zwiększa się szans na znalezienie pracy marzeń. Warto przeprowadzić selekcję i wybrać kilka firm, do których naprawdę chcemy udać się na rozmowę rekrutacyjną. Dodatkowo należy unikać w aplikacjach wszelkich truizmów jak np. „jestem sumienny, pracowity i kreatywny”. Ciekawszym rozwiązaniem jest np. podanie przykładu projektu, w którym brało się udział, streszczenie swojej roli w nim oraz przybliżenie efektu, który został osiągnięty. Innym rozwiązaniem, który pomoże wyróżnić nasze CV spośród innych aplikacji, może być przedstawienie np. w sposób graficzny kilku dodatkowych, ciekawych faktów o nas. Może to być wzmianka o liczbie wypijanych kaw dziennie, odwiedzonych krajów czy też czytanychmiesięcznie książek.

Podczas rozmowy rekrutacyjnej my również możemy zadawać pytania

Spotkanie rekrutacyjneto nie tylko konieczność odpowiedzi na pytania rekrutera. To także świetna okazja by sprawdzić, czy dana oferta jest zgodna z naszymi oczekiwaniami. Oczywistym jest fakt, że jednym z podstawowych elementów wpływających na decyzję o podjęciu zatrudnienia jest wynagrodzenie. Należy zatem zweryfikować czy dana firma jest w stanie zaoferować płacę adekwatną do naszego dotychczasowego doświadczenia i umiejętności. Dopytać także o interesującą nas formę zatrudnienia (rodzaj umowy) oraz inne warunki pracy – dodatkowe benefity, możliwość pracy zdalnej czy elastyczne godziny pracy. Należy upewnić się, że polityka pracodawcy koresponduje z naszymi przekonaniami i oczekiwaniami.

Istotnym elementem wpływającym na atmosferę pracy jest kultura korporacyjna. Dlatego już na etapie rekrutacji upewnijmy się, że nasze zawodowe aspiracje i przekonania wpisują się w profil firmy, do której aplikujemy. Pozycja rynkowa potencjalnego pracodawcy pozwoli zorientować się, czy nasza kariera będzie rozwijać się zgodnie z założonym planem. Przed podpisaniem umowy warto dopytać o specyfikę stanowiska oraz o to, jakie relacje panują wśród pracowników.

Znaczący wpływ na zadowolenie z pracy ma również przejrzysta ścieżka kariery. Warto już na samym początku pomyśleć o rozwoju zawodowym i dowiedzieć się, jak wygląda system szkoleń oraz możliwość zdobywania nowych kompetencji. Nie należy bać się pytań np. o to po jakim czasie i po spełnieniu jakich warunków możemy awansować na wyższe stanowisko.

Warto dać sobie pomóc

Niecenionym wsparciem w procesie rekrutacji może być skorzystanie z pomocy rekrutera, który spełni rolę pośrednika między daną organizacją a kandydatem. Przed rozpoczęciem procesu rekrutacyjnego pozyska możliwie najwięcej informacji na temat specyfiki danej firmy oraz jej kultury organizacyjnej. Doprecyzuje założenia stojące za określonym stanowiskiem dotyczące nie tylko wymaganej wiedzy czy umiejętności, ale także cech osobowości pomagających w integracji z zespołem. Przedstawiciel agencji rekrutacyjnej nadzoruje cały proces i bez wątpienia będzie dobrym merytorycznym wsparciem na każdym jego etapie. Od przygotowania do każdego spotkania z pracodawcą do wsparcia nas w negocjacjach dotyczących wynagrodzenia, rodzaju umowy czy terminu rozpoczęcia pracy.

Każdy może znaleźć pracę marzeń – taką, która jednocześnie spełni aktualne oczekiwania i da możliwość dalszego rozwoju. To kwestia zrozumienia swoich potrzeb, ale także umiejętnego oraz… cierpliwego i świadomego poszukiwania.

Anna Kulawiak, Recruitment Team Manager SSC/BPO w People

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi oraz Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania na kierunku Psychologia Przedsiębiorczości i Zarządzania. Ekspertka rynku pracy w obszarze centrów usług wspólnych – SSC/BPO. Od 8 lat związana z branżą rekrutacyjną i sprzedażową. Doświadczenie zawodowe zdobywała w strukturach czołowych instytucji z obszaru bankowości, ubezpieczeń oraz agencjach rekrutacyjnych. W swojej karierze zawodowej zatrudniła ponad pół tysiąca osób. Zarządza zespołem doświadczonych konsultantów w realizacji projektów rekrutacyjnych z sektora centrów usług wspólnych, który stale rozwija. Realizuje procesy rekrutacyjne na stanowiska specjalistyczne, menedżerskie oraz executive w obszarze SSC/BPO. W swojej pracy kieruje się jakością, dbałością o szczegóły, etyką oraz budowaniem dobrych relacji. Prywatnie miłośniczka motocykli enduro oraz podróży.

Comments

comments

208
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...