Na fali popularności Pokémon GO, podpowiadamy, jak wykorzystać technologię, na której ta gra bazuje
Wirtualna Rzeczywistość (Virtual Reality, której częścią jest rzeczywistość rozszerzona – Augmented Reality) króluje w nagłówkach medialnych od dnia, kiedy świat oszalał na punkcie gry Pokémon GO. Zwykle, mówiąc o technologii, słyszymy o sprzedaży sprzętu i aktualizacji oprogramowania, ale jest też wielkie zapotrzebowanie na wciągający content.
Niezależnie od tego czy jest to VR, rozszerzona rzeczywistość, zmieszana rzeczywistość lub może wideo360, PRowcy mają szansę wprowadzić do swojego zawodu nowy standard.
Profesjonaliści komunikacji to także najlepsi gawędziarze – mogą więc wiele zyskać na wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości.
PR musi uważnie przyglądać się temu trendowi. Dlaczego?
1. Deloitte Global przewiduje, że 2016 bedzie pierwszym rokiem, kiedy VR zarobi miliard dolarów. Szacuje się, że 700 milionów będzie wydane na sprzęt, reszta zaś na content.
2. Fast Company szacuje, że VR i AR wygenerują 150 miliardów zysku do 2020.
3. Facebook już łączy portale społecznościowe z wirtualną rzeczywistością – umożliwia użytkownikom polubienie wideo360 stopni, kiedy noszą swoje zestawy słuchawkowe. Jak? Stosując emoji.
4. YouTube planuje stworzyć specjalą aplikację VR dla Daydream. Już teraz strona wspiera filmy 360 i VR na komputerach stacjonarnych, urządzeniach komórkowych i Google Cardboard.
5. HoloLens Microsoft’a ma specjalną HoloLens AR aplikację przeznaczoną do poczty email i kalendarzy.
Mark Zuckerberg podsumował to najlepiej: “VR będzie najbardziej społecznościową z platform”.
Oto cztery sposoby, dzięki którym PRowcy mogą zyskać na używaniu wirtualnej rzeczywistości:
1. Uczłowiecz i ożyw swoją markę.
Filmy na żywo pozwalają komunikatorom uczłowieczyć ich marki na taką skalę, jakiej nigdy nie mieli. VR jest tego następnym poziomem. Społeczności internetowe polegają na wideo po to, by przekazać komunikaty marki: wideo VR jest wyjątkowo dobre w szczerym, czystym i inspirającym contencie.
Możemy opowiadać historie, które wciągną naszą publiczność i zmienią ich podejście do naszej firmy. VR jest świetnym przekaźnikiem empatii, a empatia prowadzi do akcji. Wideo VR będzie idealnym narzędziem marketingu relacyjnego.
Szczery, autentycznie wciągający content umocni wewnętrzne i zewnętrzne publiczności firmy w dzieleniu się pomysłami, opiniami, i ciekawymi sposobami na życie.
2. Przygotuj się na komunikację kryzysową.
Co, gdybyś mógł przeżyć kryzys zanim jeszcze się wydarzy? Czy zmieniłoby to przygotowanie twojego teamu?
VR pozwala na trening od krótkich musztr do pełnych symulacji sytuacji kryzysowej. Umożliwi to PRowcom nie tylko przeżyć kryzys, ale także poradzić sobie z zagrożeniami i słabościami, na które mogliby być nieprzygotowani.
VR będzie odgrywać dużą rolę w planach komunikacji kryzysowej korporacji.
3. Polepsz media relations twojej firmy.
Przedstawiciele mediów newsowych wiodą prym w rewolucji wirtualnej rzeczywistości poprzez tworzenie wciągającego contentu, włączając The New York Times’ VR i Huffington Post’s Ryot News.
PRowcy powinni się uczyć od wyżej wymienionych – kiedy tworzysz content, myśl jak dziennikarz.
Wiadomość o twojej organizacji używającej VR może bardzo pomóc twojej marce. Zwykle wysyłaliśmy materiały prasowe, ale niedługo będziemy wysyłać dziennikarzom i blogerom oznakowany i ekskluzywny VR content – tak powinien brzmieć twój komunikat.
4. Pozwól swoim klientom przeżyć obietnicę twojej organizacji.
Virtual Reality umacnia lojalność klientów – to bardzo użyteczne dla organizacji, które wiedzą dokładnie co chcą przekazać swoim klientom, i jak mają to zrobić.
A jak twoja organizacja lub agencja może użyć wirtualnej rzeczywistości?
Artykuł pochodzi z serwisu PRdaily.com ŹRÓDŁO
Tłumaczenie: Zofia Moritz