Jak wyglądał rynek reklamy telewizyjnej w styczniu 2017 r.?

Redakcja PR - 03.02.2017
196

Ile wyniosły wydatki na reklamę telewizyjną w styczniu 2017 r.?

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, w styczniu br. polskie stacje telewizyjne wyemitowały 2,4 mln reklam. Która stacja odnotowała największe wpływy i kto wydał najwięcej na reklamę?

W styczniu br. największe wpływy z reklam uzyskał Polsat. Wyniosły one 203 488 820 zł. To o ponad 30 mln zł więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Na drugim miejscu znalazł się TVN, którego wynik – 124 041 500 zł – był bardzo podobny do osiągniętego w styczniu 2016 r. – 124 033 215 zł.

W czołowej trójce znalazła się jeszcze TVP1, której wpływy z reklam wyniosły 84 042 691 zł. To o 25 mln zł mniej niż w styczniu ubiegłego roku.

reklam

Wśród korporacji na pierwszym miejscu pod względem wydatków na reklamę, podobnie jak w styczniu 2016 r., znalazł się Aflofarm. Firma w tym roku zainwestowała w reklamę jeszcze więcej niż rok temu w analogicznym okresie. W styczniu 2017 r. wydatki Aflofarmu wyniosły 171 252 541 zł.

Różnice pomiędzy Aflofarmem, a pozostałymi reklamodawcami są bardzo duże. Polpharma, która znalazła się na drugim miejscu, wydała w styczniu 2017 r. 43 679 229 zł.

Trzecie miejsce w zestawieniu należy do firmy US Pharmacia Inc, która wydała 38 887 771 zł.

reklam

Łącznie wydatki na reklamę w styczniu 2017 r. wyniosły 1 472 869 176 zł. To aż o 147 895 185 zł więcej, niż w styczniu 2016 r. Zwiększyła się także liczba spotów reklamowych z 2 164 105 do 2 412 604.

Źródło danych: Nielsen Audience Measurement; opracowanie publicrelations.pl

Zobacz też:

Aflofarm stawia na reklamę i wydaje na nią coraz więcej. Analiza domu mediowego Codemedia

Comments

comments

196
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...