Jak wyglądają kreacje marketingowe kierowane do seniorów?

Redakcja PR - 15.09.2017
68

Jak wyglądają kreacje marketingowe kierowane do seniorów?

Seniorów nie trzymają się żadne stereotypy. To zróżnicowana wewnętrznie grupa pod względem dochodów, demografii, aktywności zawodowej, stanu zdrowia czy stylu życia. Niemal połowa z nich korzysta z dobrodziejstw rewolucji cyfrowej, a około jedna trzecia ze smartfonów i tabletów!

Z tego wpisu dowiesz się:

  • Ile przedstawiciele srebrnej generacji wydają na zakupy;
  • Jakie są ich zwyczaje zakupowe;
  • O kreacjach marketingowych kierowanych do seniorów.

Seniorzy – czyli kto?

W Polsce do srebrnej generacji (pokolenie 55+) należy już 30% populacji. I ta liczba będzie rosnąć. Nie można więc nie zauważać starszego pokolenia – to pokaźna siła nabywcza! W 2016 roku „roczna wartość zakupów dla gospodarstw domowych prowadzonych przez seniorów […] wynosiła łącznie 48,2 mld złotych”. Więcej TUTAJ.

O seniorach pisze nasza eksperta Dominika Adasiewicz-Skorupka z Agencji Freebee na łamach „Marketera +”. Jej wpis znajdziesz w trzech częściach: pierwsza, druga, trzecia.

Jak kupują starsze osoby?

Starsi konsumenci dokonując zakupów, mniej kierują się modą czy chęcią wyróżnienia się. Zaledwie co trzecia osoba starsza przy dokonywaniu zakupów żywności zwraca uwagę na markę, reklamę czy opakowanie produktu”.

Seniorzy kupują w sposób racjonalny i rzadko ulegają emocjom, naśladownictwu czy też dokonują zakupów pod wpływem impulsu”.

Nie lubią się wiązać długoletnimi umowami, nie mają również „zaufania do informacji pochodzących od personelu, ponieważ wolą polegać na własnych doświadczeniach”. Są również „bardziej lojalni i przywiązani do produktów, które znają i stosują od dawna”.

Więcej o tym, jak kupują seniorzy, dowiesz się z tekstu, klikając TUTAJ.

Seniorzy pomijani przez marketingowców

Mimo że seniorzy stają się coraz liczniejszą grupą, której nie można bagatelizować, to nadal w kampaniach reklamowych nie są szczególnie widoczni. „Badania reklam prowadzone w Stanach Zjednoczonych ujawniły kilka lat temu, że jedynie 10% przekazów kierowanych było do seniorów, podczas gdy to oni wydawali tyle pieniędzy, ile pozostałe grupy wiekowe łącznie”.

Na szczęście sytuacja ulega zmianie, również u nas, czego przykładem jest choćby kultowa już świąteczna reklama Allegro z ubiegłego roku.

Natomiast od jakiegoś czasu obserwuje się dostosowywanie wnętrz sklepów i opakowań do potrzeb osób starszych, o czym Agencja Freebee pisała w opracowaniu na temat trendów na 2016 rok. Całe opracowanie znajdziesz TUTAJ.

Więcej na temat seniorów przeczytasz w tekście naszej ekspert TUTAJ. Polecamy!

Tekst pochodzi z bloga Agencji Freebee.

Comments

comments

68
Komentarze
Sonda

Czy nagrody branżowe przynoszą agencjom PR, oprócz prestiżu, korzyści biznesowe??

Loading ... Loading ...