Jak wygląda polski rynek influencerów? Premiera raportu Influencer Marketing 2019
Informacja Prasowa - 30.10.2019Jak wygląda polski rynek influencerów? Premiera raportu Influencer Marketing 2019
Jak wygląda polski rynek influencerów? Kogo marketerzy poszukują do współpracy? Czy influencer marketing jest dla każdego? Gdzie szukamy influencerów i jak znaleźć tego wymarzonego? O tym m.in. mogli przekonać się uczestnicy piątej edycji Internet ASAP open, która miała miejsce 29 października w klubie The Stage w Krakowie, odbyła się premiera ważnego raportu: Influencer Marketing 2019.
Autorzy badania, opisując obecną sytuację na rynku, stwierdzają: „Wśród przedstawicieli pokolenia Y (osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem) aż 7 na 10 osób szuka opinii o produkcie/usłudze w internecie. Kolejne pokolenie – Z – jest jeszcze bardziej zaabsorbowane wirtualnymi treściami. Ponad 90% młodych ludzi szuka odpowiedzi nie tyle w sieci, co na YouTubie! Nie dziwi zatem fakt, że marki zaczęły kierować swoje budżety w kierunku internetowych twórców. Wykorzystując model społecznego dowodu słuszności, tylko w 2018 roku marketerzy na całym świecie przeznaczyli na współpracę z influencerami 8 mld $. A to jeszcze nie koniec! Szacuje się, że w 2022 roku na influencer marketing wydamy ponad 15 miliardów $. Wzrost popularności i wpływu tych twórców spowodował, że postanowiliśmy zbadać stan naszego rodzimego influencer marketingu”.
– Przeprowadziliśmy badanie wśród osób, które na co dzień zajmują się tą marketingową niszą. Dane, które zobaczycie w raporcie, pochodzą od ekspertów. Dokonaliśmy dla Was ich analizy, abyście mogli uniknąć błędów wcześniej popełnionych przez innych – twierdzi Szymon Jan Odolanowski, Influencer Marketing Manager w agencji Abanana.
– Aby wzbogacić treść naszego opracowania, uzyskaliśmy komentarze oraz przykłady wdrożeń polskich marek, które bardzo dobrze pokazują jakość i sposób współpracy z rodzimymi influencerami – dodaje.
W raporcie omówione zostały poniższe zagadnienia:
-
Jak wygląda polski rynek influencerów?
-
Kogo marketerzy poszukują do współpracy?
-
Czy influencer marketing jest dla każdego?
-
Gdzie szukamy influencerów i jak znaleźć tego wymarzonego?
-
Jak rozliczamy się z influencerami?
-
Czy i jak wspieramy działania influencerów?
-
W jaki sposób sprawdzamy, czy kampania jest udana?
W roli ekspertów w badaniu wystąpili doświadczeni pracownicy działów marketingu, PR i e-commerce, m.in.:
-
Piotr Golczyk, Founder / Marketing Operations Expert MKT OUT,
-
Szymon Odolanowski, Influencer Marketing Manager Abanana Advertising,
-
Aleksander Woś, Kierownik Działu Digital i E-commerce Wawel S.A.,
-
Maks Michalczak, PR Manager Eura7,
-
Mariusz Serafin, Director of Marketing & E-Commerce Lancerto S.A.,
-
Łukasz Wołek, Podcast – Marketing Ludzkim Głosem,
-
Tomek Tomczyk, JasonHunt Blog.
Raport można pobrać tutaj: www.labber.pl/raport-influencer-marketing-2019/
Organizatorem eventu i inicjatorem badania jest agencja komunikacji marketingowej Abanana oraz spółka technologii webowych Eura7.