Jak ważna jest reputacja w świecie zdominowanym przez digital? Lewiatan, UW i OBTK przebadają dyrektorów komunikacji

Informacja Prasowa - 12.11.2019
151

Jak ważna jest reputacja w świecie zdominowanym przez digital? Lewiatan, UW i OBTK przebadają dyrektorów komunikacji

Rusza pierwsze w Polsce badanie firm dotyczące zarządzania reputacją. Projekt prowadzony przez agencję OBTK swoim patronatem objęły PKPP Lewiatan i Uniwersytet Warszawski. Wezmą w nim udział dyrektorzy komunikacji i marketingu firm z 10 sektorów gospodarki. 

Badanie obejmie firmy m. in. z sektora finansów, energetyki, FMCG, transportu, czy farmacji. Zaproszeni do udziału dyrektorzy komunikacji odpowiedzą na pytania dotyczące działań związanych z budowaniem reputacji w kontekście poszczególnych kanałów komunikacji, najlepszych praktyk, ale również wyzwań związanych z zarządzaniem reputacją. Odpowiedzi posłużą do przygotowania raportu, którego celem będzie pokazanie, jaka jest przyszłość reputacji korporacyjnej i jak dobrze nią zarządzać w erze digital.

Reputacja ma kluczowe znaczenie

Reputacja korporacyjna ma kluczowe znaczenie dla powodzenia firmy – osiąganych wyników, lojalności klientów, zaangażowania pracowników czy odporności firmy w sytuacjach kryzysowych.

– Zarządzanie reputacją nabiera dziś jeszcze większego znaczenia niż zaledwie kilka lat temu.  Dzieje się tak z dwóch powodów. Po pierwsze zmienili się odbiorcy komunikacji – klienci, pracownicy, otoczenie biznesowe. Dziś oczekiwanie autentyczności, przejrzystości działania, tworzenia dodatkowej wartości jest znacznie większe. Do tego firmy prowadzą komunikację w wielu bardzo różnych kanałach, co w połączeniu z szybkością i liczbą przekazywanych informacji tworzy wiele nowych wyzwań. Chcemy o te wyzwania oraz najlepsze praktyki w zarządzaniu reputacją zapytać dyrektorów komunikacji w firmach działających w Polsce  – mówi Katarzyna Reck, liderka praktyki komunikacja korporacyjna w On Board Think Kong.

Do udziału w badaniu  zostali zaproszeni dyrektorzy komunikacji i marketingu odpowiedzialni za obszar komunikacji korporacyjnej. Projekt realizowany przy wsparciu merytorycznym Konfederacji Pracodawców Lewiatan oraz Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW ma pokazać, jakie wyzwania stoją przed firmami w kontekście budowania własnej reputacji, które kanały komunikacji są najbardziej efektywne i co odegra kluczową rolę w zarządzaniu reputacją korporacyjną w najbliższych latach.

– Żyjemy w czasach, gdzie następuje pewna zmiana jakościowa postrzegania biznesu, który musi uwzględnić w swojej komunikacji nową generację użytkowników. W świecie podłączonym do mediów społecznościowych firmy muszą być transparentne i otwarte na dialog, bo o wizerunkowy kryzys łatwiej niż kiedykolwiek. A posiadanie dobrej opinii po prostu się opłaca – mówi Kuba Giedrojć, dyrektora departamentu komunikacji Konfederacji Lewiatan.

– Z dzisiejszej perspektywy kwestia dostrzegania i dbania o reputację staje się coraz ważniejsza. Szczególnie właśnie w czasach zmediatyzowanej rzeczywistości, gdzie jednym tweetem można obalić rząd lub wprowadzić chaos na rynku. To bardzo ciekawe zagadnienie, które zyskuje dziś bardzo na znaczeniu – mówi dr Łukasz Przybysz z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW.

Comments

comments

151
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...