Jak stworzyć dobrą historię?

Redakcja PR - 05.07.2016
254

Amerykanie potrafią! Oto kampania Here I am domu towarowego JCPenney.

Amerykanie będą mnie zawsze zaskakiwać. Nie tylko swoim kreatywnym podejściem do reklam, ale i zaangażowaniem w sprawy społeczne, swoją otwartością w przekazie oraz umiejętnością wplatania historii ludzi do reklam. Chwila nieuwagi i zamiast oglądania nudnej reklamy, wciągamy się w te opowieści. Tym razem zaskoczyła mnie sieć domów towarowych JCPenney. Jak stworzyć dobrą historię? Oni to wiedzą.

Wszyscy wyrzeźbieni, zdrowi, fit

Kiedyś trendy były bardzo szczupłe sylwetki, potem m.in. Dove lansowało kobiece kształty, dziś wszyscy chodzą na siłownię i są fit. Na Instagramie i Snapchacie pokazujemy swoje zdrowe koktajle, osiągnięcia z siłowni, owsianki na wodzie z białkiem. Wszystko wege, organiczne, bez glutenu. Oczywiście nie mam nic przeciwko zdrowym nawykom, jeśli w parze z tym idzie zdrowy rozsądek. Kiedy jednak mijamy tłumy ludzi na ulicach, jakoś nie jesteśmy wszyscy wyrzeźbieni, zdrowi i szczupli. Co z otyłością?

Oceniłeś kogoś po tuszy?

Nie zdarzyło Ci się nigdy ocenić nikogo tylko po jego tuszy? Czy osoby otyłe nie są poddawane pewnemu ostracyzmowi ze strony społeczeństwa? Właśnie o tym mówi nowa reklama JCPenney ,,Here I am”. Mówią o tym w spocie między innymi Mary Lambert, – nominowana do nagrody Grammy, Jes Baker – pisarka, Gabi Fresh – blogerka. W spocie pojawiają się również inne kobiety, które swoim podejściem i doświadczeniem opowiadają o tym, z czym musiały się zmierzyć podczas walki o swoje sukcesy.

Otyli też mogą!

Najbardziej zaskakująca jest chyba postać Valerie Sagun, która na pewno nie przypomina swoim wyglądem modelki z wybiegu od projektantów, a z zapałem ćwiczy jogę. Co więcej, pozycje te są trudne dla osób dużo szczuplejszych, co przeczy stereotypowi, że otyli ludzie nie mogą sprawni, leniwi, bez energii.

Jak oni to zrobili?

Reklama skradła moje serce nie tylko dlatego, że jest to coś innego. Występują tu prawdziwe kobiety z krwi i kości ze swoimi opowieściami. Najpiękniejsze słowa nie są to cytaty z książek i wierszy, ale te, o których mówią sami ludzie. Najśmieszniejsze jest to, że podczas oglądania tej reklamy kompletnie zapomniałam, że to REKLAMA. I tak powinno być. Jak oni to zrobili?

Agencja: mcgarrybowen

zdj. główne (screen): https://www.youtube.com/watch?v=fJlvtCzJPaQ

Comments

comments

254
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...