Nowa kampania polskiego producenta vs Amerykanie.
Mogliście już zauważyć w mediach, że ruszyła nowa kampania Serka Łaciatego Spółdzielni Mleczarskiej ,,Mlekpol”. Wydaje mi się, że mało miejsca poświęca się naszym, polskim reklamom produktów spożywczych codziennego użytku. Szumnie reklamują się słodycze, alkohol, czasami jogurty i oczywiście grupy produktów od wielkich dyskontów, ale mało kto zwraca uwagę na spoty naszych mniejszych producentów. Czy serek do kanapek wart jest czyjejś uwagi? Co robią w tej materii Amerykanie? Jak reklamować mleko?
Najbardziej znaną krowę już przywłaszczyła sobie Milka, która ożywiła ją do tego stopnia, że naprawdę interesujemy się jej losem. Zwierzę, które występuje w naszej polskiej reklamie jest ujęte w nieco inny sposób. Producent akurat w tej reklamie nie nadaje jej cech ludzkich – a przynajmniej nie przesadza z efektami. Podoba mi się ramka w kształcie opakowania, z której wystaje głowa zwierzęcia. Skoro postać krowy już została ,,zarezerwowana” czas na coś innego. Tutaj akurat ciekawa jest gra słów – ,,Krowa pakuje się na kanapkę”, przy czym naprawdę układa się na meblu, a po chwili widzimy rękę smarującą serkiem chleb. Pierwsza część hasła: ,,Z natury na kanapkę” jest nieco oklepana, bo motyw ,,z natury” został już wielokrotnie wykorzystany. Całość jest przyjemna, zabawna i po prostu nie drażni odbiorcy.
Kolejny raz w naszych „łaciatych” spotach mamy nadzieję zaskoczyć konsumentów przypominając im w zabawny sposób o źródle pochodzenia naszych wyrobów czyli najlepszym mleku od krów wypasanych na najczystszych łąkach Polski. „Z natury na kanapkę” – to hasło promujące serki śmietankowe Łaciate. Historia rozgrywa się w sielskich okolicznościach przyrody. Oczywiście główną bohaterką jest krowa, która tym razem „pakuje się na kanapkę”. Kampania reklamowa Łaciatych serków do smarowania będzie realizowana równocześnie z wprowadzeniem na rynek dwóch nowych smaków: z ziołami i z suszonymi pomidorami.- informuje Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM MLEKPOL.
Jak w ciekawy sposób reklamują produkty mleczne Amerykanie? Oto jedna z realizacji na Super Bowl 2013. Główną postać gra Dwayne Johnson – zawodnik wrestlingu i aktor. Wyszło bardzo komediowo, bo zestawiono mężczyznę słusznych gabarytów z trójką dzieci, co samo w sobie jest dość śmieszne. Dwayne biegnie po mleko, które się skończyło dla dzieciaków, po czym zaczepia go mała dziewczynka, ponieważ nie może zdjąć swojego kota z drzewa – on jednak biegnie dalej. Po drodze spotykają go różne sytuacje: napad na bank, klaun, lew, on jednak zdobywa upragnione mleko i dostarcza je dzieciom. Za oknami istna apokalipsa, a facet w najlepsze pije mleko w swojej wzorzystej piżamce. Czy to nie jest świetne?
Bardzo ciekawą reklamą może pochwalić się również Chobani – producent jogurtów. Kobieta delektuje się jednym z nich, podczas gdy obok leży kochanek. Wszystko jest w malowniczej scenerii bezludnej wyspy, jakiś mężczyzna na plaży gra na gitarze i śpiewa. Okazuje się, że ów kochankiem jest ona. Bardzo zaskakujący koniec, ale wyszło dość naturalnie. Czy kiedyś tak odważne reklamy będą i u nas? Kiedy popatrzymy na inne przedstawienia marki, zobaczymy ciekawe spojrzenie na różnorodność – w jednej z nich pojawia się na przykład osoba bez nogi, której nie musimy współczuć jako odbiorcy.
Najbardziej wzruszającą reklamą marki jest jednak ten spot. Oczywiście lovebrandy zawsze takimi scenariuszami wyciskają łzy z odbiorców, jednak jak na markę, która wcale nie jest topowa jeśli chodzi o rozpoznawalność, świetna robota. Tylko spójrzcie.