Jak przygotować się do pracy w PR?

Redakcja PR - 25.02.2016
49

Praca w public relations. Od czego należy zacząć ?

Drogę do świata public relations warto rozpocząć od wykształcenia. Specjalista powinien być doskonale wyposażony w wiedzę ogólną na temat świata. Jak przygotować się do pracy w PR? Wiadomości na temat polityki, kultury czy gospodarki to tematy, na jakie taka osoba powinna się swobodnie wypowiadać i je śledzić. Prawdą jest, że żadne studia w stu procentach nie przygotują nikogo do żadnego zawodu i brak odpowiedniego kierunku studiów absolutnie nie wyklucza kogoś, ale głód uzupełniania wiedzy jest na pewno mile widziany. PR jest często specjalnością na studiach dziennikarskich, dlatego między innymi tam można rozpocząć. Uczelnie oferują także studia podyplomowe dla tych, którzy chcą spróbować sił w zawodzie już po studiach. Okazjonalne szkolenia również pomogą w zgłębieniu tajemnic public relations. Wybór należy do Was.

Co dalej?

Uzupełnianie swojego CV można rozpocząć od praktyk. Na szczęście prawie zawsze jest to obowiązkowa część studiów. Nie znaczy to jednak, że nie ma żadnych wymagań. Chęć uczestniczenia w praktykach może być weryfikowana w trakcie procesu rekrutacji np. poprzez proste pytania na temat bieżących wydarzeń, konkretnych zainteresowań, obszarów, jakimi chce się zająć kandydat. Wielkie korporacje mają w swojej ofercie nawet płatne praktyki, jednak uczestnik musi często posiadać konkretne umiejętności, jakie będą atrakcyjne dla pracodawcy. Bez obaw, jest to normalne, gdy o jedno miejsce ubiega się kilkudziesięciu kandydatów. Firma zazwyczaj chce po prostu poznać osoby, z którymi będzie obcować. Praktyki nie oznaczają pracy tylko na 3-6 miesięcy. Osoby zaangażowane mogą zostać brane pod uwagę jako potencjalny pracownik firmy i trzeba o tym pamiętać.

O krok przed pracą

Kiedy CV nie jest już całkiem puste, można poszukać ofert stażowych. Staż będzie już niemal wstępem do pracy pełną parą w firmie, która nas zatrudnia w tej formie. Zazwyczaj płatny i często w pełnym lub prawie pełnym wymiarze godzin to duża okazja do wykazania się przed pracodawcą. Co trzeba umieć? W ogłoszeniach pojawiają się takie wymagania jak: lekkie pióro, doświadczenie w pisaniu tekstów, dobry język angielski, zainteresowanie tematyką PR. Właściwie nie są to konkretnie sprecyzowane wymagania, co może być plusem dla kandydatów, ale jednocześnie trudno oszacować, co będzie się działo w trakcie rekrutacji. Choć kreatywność też jest mile widziana, więc do dzieła!

Oferty stażowe są uzależnione od firmy. 3 miesiące lub pół roku to najczęstsze ramy czasowe. Potem firma decyduje o zatrudnieniu stażysty lub nie. Jest to również doskonała okazja do poznania własnych zainteresowań i sprawdzenia się w pewnych zadaniach czy metodologiach pracy. To, że staż nie skończył się dla kogoś pomyślnie, nie znaczy, że musi to być koniec kariery. Może wystarczy zmienić pracodawcę lub obszar działania. Nie można się poddawać!

A co po stażu? Młodszy specjalista ds public relations to jedna z opcji. Można pracować zarówno po stronie klienta jak i firmy obsługującej przedsiębiorstwa. Dla tych, którzy chcą eksplorować dziedziny pokrewne czekają działy marketingu i agencje kreatywne.

Wcześniej – Jerzy Ciszewski – Redaktor Naczelny i Wydawca portalu www.publicrelations.pl pisał dlaczego jego zdaniem, praca w pr jest najlepszą robotą pod słońcem ?

AnnaKrol_PracawPR

 

Comments

comments

49
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...