Jak przygarnąć do siebie influencera, czyli Casey Neistat i lokalny browar

Redakcja PR - 15.02.2017
108

O nietypowej akcji, gdzie marka "wkręciła" influencera

Casey Neistat jeszcze kilka lat temu był niczym nie wyróżniającym się, nowojorskim vlogerem. Dziś jest uważany za pioniera na światowej scenie YouTube’a, dzięki odważnym, kreatywnym filmom i nieszablonowemu podejściu do nagrywania na YouTube. 

Casey Neistat był w 2016 roku jednym z najszybciej rozwijających się twórców na świecie. Obecnie jego kanał subskrybuje ponad 6,5 miliona widzów. Ma na koncie współprace z takimi markami jak Samsung, Mercedes czy Nike. Jak więc doszło do tego, że mały browar z Long Island – Blue Point Brewery – pozyskał vlogera do współpracy. I co najważniejsze – jakie wnioski z tego przykładu można wyciągnąć dla siebie i swojej marki?

Jak tłumaczą przedstawiciele browaru, wszystko zaczęło się pewnej soboty 14 stycznia. Tego dnia firma  Blue Point Brewery organizowała bieg na 10 mil z Nowego Jorku do Long Island. W biegu tym brał udział Casey Neistat, a jego cel był jasny – nagrać wideo, w którym pokaże, że dba o zdrowie w średnim wieku. Co istotne, Casey oficjalnie nie zgłosił się do wyścigu, więc organizatorzy nie mogli zaplanować z nim wcześniej całej akcji. Niespodziewanie dla Neistata, pod koniec trasy na jego drodze pojawił się problem, który Blue Point Brewery przekuła we własny, nieoczekiwany sukces.

Vloger sprowadził na trasę wyścigu swojego brata, Deana, by ten nakręcił moment, w którym Neistat przekracza linię mety. Brat jednak zachował się nie tak jak powinien – zamiast kręcić chwalebny moment przekroczenia mety przez YouTubera, szukał schronienia przez styczniową niepogodą – nie nagrał zatem tego jednego, kluczowego momentu. W niczym to jednk nie przeszkodziło Neistatowi w opublikowaniu filmiku z imprezy biegowej już następnego dnia. W swojej relacji wyśmiał brata, który nie umiał zrobić dobrze jednej rzeczy, o którą został poproszony tego dnia.

To właśnie w tym momencie do akcji wkroczył zespół do spraw komunikacji Blue Point Brewery. Ich postępowanie powinno być lekcją dla każdego, kto profesjonalnie zajmuje się PR czy marketingiem. 

W ciągu zaledwie 24 godzin po oblikowaniu filmu zebrali się, naradzili, jak zdobyć jakikolwiek fragment nagrania, na którym będzie widać Casey’ego Neistata przekraczającego linię mety biegu. Nagrali i krótki filmik w  prześmiewczo-ironicznym stylu vlogera, do którego dołączyli fotkę, na której uwieczniono moment przekroczenia linii mety przez Casey’ego Neistata. Ekipa Blue Point Brewery zamieściła film na Twitterze z podpisem „najszybszemu niezarejestrowanemu biegaczowi”. Zabawa w „ćwierkanie” rozkręciła się na całego, kiedy tweeta zobaczył Neistat.

Marka podjęła z vlogerem zabawę – każdy reetweet i komentarz browaru był utrzymany dokładnie w stylu Neistata. Vloger dał się wciągnąć w grę – tym sposobem rozreklamował zupełnie za darmo lokalny browar wśród milionów swoich obserwatorów. Efekt twitterowej potyczki przeszedł najśmielsze oczekiwania marketerów z Blue Point Brewery. Oto one:

  • liczba wzmianek na temat marki na Twitterze wzrostła o 41.1%
  • każdy tweet, gdzie Neistat wspominał o browarze, angażował średnio 154 700 osób
  • liczba followersów marki na Twitterze powiększyła się o 150%
  • samemu Neistatowi akcja wygenerowała na Twitterze 10 000 polubień i 550 retweetów.

 

Na podstawie tekstu: Joseph Lemaire, How a small beer company from Long Island engaged superstar YouTuber Casey Neistat – for free!, LinkedIn 

 

Comments

comments

108
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...