Jak przez smartfon dotrzeć do klienta?

Informacja Prasowa - 11.03.2019
140

Jak przez smartfon dotrzeć do klienta?

Jak przez smartfon dotrzeć do klienta?

Na co dzień służą nie tylko do dzwonienia, lecz także do robienia zakupów, oglądania filmów lub wyszukiwania informacji. Stały się nieodłącznymi towarzyszami naszego życia, asystentami i doradcami w bieżących sprawach. Mowa o smartfonach. Nic dziwnego, że marketerzy tworząc kampanie reklamowe coraz częściej uwzględniają kanał mobile.

To, że w smartfonach toczy się duża część naszego życia, potwierdzają liczne badania. Jak wynika z tych przeprowadzonych przez Platformę SerwerSMS.pl, w Polsce ze smartfonów korzysta aż 86,2 proc. użytkowników telefonów komórkowych. Badania Deloitte z kolei wskazują, że w ciągu dnia najczęściej używamy smartfona w pracy (45 proc.), podczas podróży komunikacją miejską (40 proc.), spaceru (32 proc.) oraz zakupów (26 proc.). Okoliczności do zapoznania się z przekazem kreowanym przez marketerów jest więc całkiem sporo. Twórcy komunikatów mogą bowiem wybierać spośród różnych narzędzi: aplikacji, reklam mobilnych, komunikatorów, e-maili i SMS-ów.

Nawet w dobie on-line możliwość działania poza siecią to pozytyw

Każde ze wskazanych rozwiązań ma wiele zalet, lecz w większości mają one również jedno istotne ograniczenie – aby z nich korzystać należy mieć dostępu do internetu. Wyjątek w tym gronie stanowią SMS-y. Ich popularność potwierdzają również dane zebrane przez Google: z e-maili korzysta 3,7 mld ludzi na świecie maile (wg Email Statistic Report 2017-2021), z komunikatorów, jak np. WhatsApp, 1,5 mld (średnia liczba aktywnych użytkowników miesięcznie w 2018 r. wg statista.com), zaś SMS-ów – aż 5 mld. W corocznym raporcie Platformy SerwerSMS.pl badania najbardziej docenili za zasięg usługi (73,6 proc)  wskazują, że cenią SMSy za prostotę korzystania (80,4 proc.), łatwy i powszechny dostęp (80,1 proc.) oraz szybkość dostarczania wiadomości (77,1 proc.).

Zalety SMS-ów w komunikacji B2C

Za włączeniem SMS-ów do działań marketingowych przemawia wiele argumentów:

  • Szybkość i wysoki open rate – informacje wysyłane na wskazany numer telefonu docierają szybciej niż jakiekolwiek inne wiadomości i są dużo częściej czytane (wskaźnik ten wynosi 98 proc.). Ponadto 90 proc. SMS-ów odbieranych jest nawet do 3 minut po ich nadaniu.
  • Wpływ na decyzje zakupowe – wg Nielsen Polska kampanie SMS wpływają na podjęcie decyzji zakupowej aż u 48 proc. badanych.
  • Podniesienie jakości obsługi klientów – wysokie standardy obsługi definiowane są m.in. przez atrakcyjny system powiadomień, życzenia okolicznościowe czy programy lojalnościowe.
  • Prostota – platforma do obsługi komunikacji SMS daje możliwość korzystania z wielu szablonów, a także automatyzacji, sprawdzających się przy wysyłkach masowych czy planowanych w czasie.
  • Integracja z innymi narzędziami – ten rodzaj komunikacji może być zintegrowany z różnymi narzędziami zarządczymi w firmie – tymi z obszaru sprzedaży, serwisu, księgowości, marketingu czy zarządzania firmą.
  • Niskie koszty obsługi – bardzo dobry stosunek zasięgu i efektywności do ceny (od 0,06 zł za wiadomość)
  • Usprawnienie logistyki procesu zakupowego – krótkie wiadomości mogą informować o statusie zamówienia na każdym jego etapie, a ilość oraz rodzaj tego typu komunikatów można dostosować do preferencji odbiorcy.
  • Personalizacja – wysyłki SMS umożliwiają profilowanie oferty ze względu na imię, płeć, wiek lub preferencje zakupowe.
  • Możliwość odbierania komunikatów zwrotnych – odbiorca wiadomości może wykonać dowolnie zaplanowaną akcję – udzielić odpowiedzi na pytanie w ankiecie czy wziąć udział w konkursie.
  • Szerokie zastosowanie branżowe – kampanie czy komunikację SMS można realizować zarówno lokalnie, jaki i globalnie, w każdej branży – health & beauty, motoryzacyjnej, ubezpieczeniowej i finansowej, gastronomicznej, rozrywkowej, edukacyjnej czy turystycznej.
  • Zainteresowanie ze strony klientów – wg ostatniego raportu wydanego przez Platformę SerwerSMS.pl 76,2 proc. osób otrzymuje wiadomości handlowe, z czego aż 7 na 10 deklaruje, że chce je otrzymywać nadal.

Komunikacja mobilna –  wiadomość na 5 sposobów

Chociaż SMS jest fundamentem komunikacji mobilnej, informacja dostarczana od klienta w zależności od potrzeb może przybrać różne formy:

 

  • SMS umożliwia wysyłanie tradycyjnych wiadomości tekstowych. Kampanie bazujące na tym formacie można przeprowadzić na dwa sposoby:
    • SMS FULL – wariant, w którym odbiorca nie otrzymuje wiadomości od nieznanego numeru, lecz od konkretnego nadawcy. Usługa ta charakteryzuje się dużą przepustowością, nawet do 3 milionów SMS-ów na godzinę, a także opcją odpowiedzi zwrotnej ze strony odbiorcy.
    • SMS ECO+ – stworzoną w celu optymalizacji kosztów kampanii. Wiadomości wysłane są z losowych numerów, a przepustowość wynosi do 1 miliona SMS-ów na godzinę.

 

  • MMS, czyli Multimedia Messaging Service to usługa pozwalająca na przesyłanie multimediów i plików do 300 KB. Z jej pomocą można przesyłać można dłuższe treści tekstowe i multimedia.

 

  • SMS VOICE pozwala na wysłanie wiadomości dźwiękowej: nagranych wcześniej lub przekonwertowanych z teksu na głos.

 

  • VIBER znajduje zastosowanie w przypadkach, w których najważniejsza jest szybkość reakcji, takich jak powiadomienia o transakcji, alarmy pogodowe, przypomnienia, zawiadomienia, zamówienia i wysyłki. Wiadomość może zawierać do 1000 znaków, a w jej skład mogą wchodzić także grafiki, zdjęcia lub filmy, butony C2A, a także linki do stron zewnętrznych.

 

  • RCS to najnowszy, globalny trend nazywany także SMS 2.0 i mobilną komunikacją przyszłości. Aktualnie w Polsce trwają bardzo zaawansowane testy tej technologii, dzięki której będzie można wysyłać dużo większe pliki multimedialne (zdjęcia, filmy, animacje i grafiki), a same wiadomości dostarczane na smartfony będą mogły być tak rozbudowane i interaktywne, aby przeprowadzać odbiorcę przez ofertę niczym przez stronę internetową.  Z RCS można korzystać z każdego telefonu w systemie Android z połączeniem internetowym (3G, LTE lub Wi-Fi) – RCS stanowi połączenie zalet tradycyjnych SMS-ów z najlepszymi cechami komunikatorów. Dzięki tej technologii możliwe są dwukierunkowe rozmowy, lepiej personalizowane treści, wysyłki plików w różnych formatach aż do 100 mb – np. biletów na wydarzenia, biletów lotniczych, interaktywnych prezentacji czy ofert. – mówi Edyta Godziek PR & Marketing Manager Platformy SerwerSMS.pl, która jest oficjalnym partnerem Google i pracuje nad wdrożeniem projektu w kraju.

Nowoczesne technologie coraz dynamiczniej zmieniają oblicze komunikacji. Zanim jednak RCS połączy zalety rozwiązań oferowanych przez aplikacje z prostotą, szybkością i bezpieczeństwem SMS-a, pozostaje nam wykorzystywać potencjał dostępnych narzędzi. Warto przy tym pamiętać, że SMS-y towarzyszą nam już od ćwierćwiecza i mimo, że wielu od dawna wieściło im upadek, wciąż nie dają się pokonać w wyścigu z aplikacjami i innymi narzędziami marketingu mobilnego.

Comments

comments

140
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...