Jak połączyć modę z filozofią less waste? Błyskawiczny sukces polskiej aplikacji mobilnej

Informacja Prasowa - 17.07.2019
215

Jak połączyć modę z filozofią less waste? Błyskawiczny sukces polskiej aplikacji mobilnej

Oryginalny pomysł łączący modę z filozofią zero waste sprawił, że w ciągu trzech dni nowa aplikacja LESS_ znalazła się na 1. miejscu w rankingu App Store i 2. miejscu w Google Play. Założony przez Mateusz Oleksiuka start-up, który udostępnia przestrzeń do sprzedaży i kupna używanych ubrań, w niewiarygodnym tempie zdobywa użytkowników na polskim rynku. W działaniach marketingowych markę LESS_ wspiera agencja Arskom, która odpowiada za social media oraz odpowiedzialna za kampanię influencerską Spotlight Agency.

Połączenie mody, filozofii zero waste i funkcji społecznościowej to kierunek, który wyznaczyli sobie założyciele platformy LESS_. Aplikacja umożliwia sprzedawanie i kupowanie używanych ubrań od innych użytkowników. – Użytkownicy dokonują transakcji bezpośrednio między sobą, o każdej porze – mówi Mateusz Oleksiuk, założyciel LESS_Nie jest pobierana za to żadna prowizja. Kwestia logistyki i płatności pozostaje w gestii użytkowników– tłumaczy Oleksiuk.

Platforma stanowi zaprzeczenie reguły „Fast fashion” stosowanej przez największe sieci sklepów. Jej założyciele wierzą, że w świecie mody konieczna jest zmiana reguł gry, dlatego skupiają się wokół trzech idei: Zrób miejsce w swoim życiu. Kupuj świadomie. Dbaj o Ziemię.

Pojawienie się LESS_ okazało się wielkim sukcesem w sklepach AppStore i Google Play, gdzie aplikacja odnotowała najszybsze tempo zdobywania nowych użytkowników wśród aplikacji zakupowych. Początkowy sukces LESS_ zawdzięcza skutecznemu dotarciu do dobrze zdefiniowanej grupy docelowej. – Bezpośredni kontakt z osobami zainteresowanymi tematyką mody, secondhand i życia w modnym ostatnio stylu zero-waste pozwolił zbudować pierwszą społeczność– zauważa Mateusz Oleksiuk.

Komunikację wprowadzenia LESS_ na rynek nadzoruje agencja marketingowa Arskom, która odpowiada za strategię i obsługę social media oraz performance marketing. LESS_ to dla nas bardzo ważny projekt. Bardzo lubimy pracować ze start-upami, wierzymy w powodzenie misji założycieli LESS_, czujemy się częścią ich biznesu. Głośno mówi się o tym, że przemysł odzieżowy to drugi po petrochemicznym największy truciciel Ziemi. Kupowanie tylko tego, co potrzebujemy i kupowanie używanej odzieży jest odpowiedzią na pytanie „jak mogę żyć uczciwiej wobec wyeksploatowanej Planety i kryzysu klimatycznego?”. LESS_ ma dużą motywację, żeby zmienić zwyczaje zakupowe części konsumentów i z wielką przyjemnością pomożemy w tym naszą pracą. Grupa docelowa, która korzysta już aktywnie z aplikacji to pokolenie, które żyje w mediach społecznościowych – tak zbudowaliśmy strategię dla naszego klienta, aby przekaz był skuteczny. Komunikujemy się z nimi ich językiem w tych serwisach społecznościowych, w których są najaktywniejsi. LESS_ rośnie i to nas bardzo cieszy– wyjaśnia Paweł Sławski, managing partner Arskom.

Strategią i koordynacją influencer marketingu zajmuje się Spotlight Agency. W trakcie działań agencja przeprowadziła kampanię na platformie Instagram z influencerkami: Olą Nowak, Weroniką Sową, Agą Stachurską, Karoliną Wójcik oraz zwycięzcą 5. edycji TopModel – Radkiem Pestką. Wybrani twórcy otworzyli również swoje sklepy w aplikacji LESS_. Wkrótce planowane są także działania na platformie Tik-Tok z Marysią Jeleniewską (7,2 mln fanów).

LESS_ to innowacyjny start-up technologiczny, dla którego dobraliśmy najnowsze i niestandardowe narzędzia w zakresie kampanii influencerskiej. Wyniki z pierwszego tygodnia od startu aplikacji, wspieranego działaniami naszych twórców, pokazały skuteczność wybranych narzędzi, a zasięgi przerosły nasze oczekiwania o ponad 200%– mówi Olivia Drost, partner zarządzająca Spotlight Agency.

Comments

comments

215
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...