Jak podróżują polscy zoomersi?

Informacja Prasowa - 21.10.2021
213

Pokolenie Z pod lupą Kiwi.com

 

 

  • Wedle danych Kiwi.com w 2021 roku ponad 70% zoomersów wybierało krótkie pobyty, trwające od 1-3 dni 
  • W tym roku niemal 43% rezerwacji została dokonana za pomocą aplikacji
  • Zoomersi najczęściej podróżują w pojedynkę – w tym roku 65%  zdecydowało się na samotną podróż
  • W tym roku za bilet lotniczy płacili średnio 87zł

Pokolenie Z (zoomersi, post-millenialsi) to osoby urodzone między 1997 a 2003 rokiem. Dorastający w dobie postępu technologicznego i powszechnego dostępu do internetu wyróżniają się podejściem do życia niemal w każdej dziedzinie. Kupowanie zastąpili co-sharingiem lub pożyczaniem, w pracy cenią równowagę między życiem zawodowym i prywatnym, a system wartości zmienili z „mieć” na „być”. Jak podróżuje pokolenie post-millenialsów? Kiwi.com, jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej, regularnie przygląda się i bada preferencje podróżnicze Polaków. Tym razem firma wzięła pod lupę pokolenie Z. Jak rezerwują bilety, jak podróżują, ile czasu spędzają na miejscu, gdzie najchętniej udają się w podróż czy kiedy najczęściej to robią ?

„Pokolenie Z jest szalenie ciekawe i inspirujące pod każdym względem. Na tle poprzednich generacji wyróżnia je w zasadzie wszystko. To osoby bardzo niezależne, mobilnie z łatwością  przemieszczają się i czują obywatelami świata. Zwykle podróżują w pojedynkę, a jeśli wybierają kompana to w podobnym wieku. Z naszych danych wynika, że w podróży przebywają najczęściej od 1 do 3 dni. Doskonałą opcją wyszukiwania dla przedstawicieli pokolenia Z będzie opcja Deals (oferty). Umożliwia ona wyszukiwanie najtańszych, objętych promocją lotów – to świetna alternatywa dla wszystkich osób z ograniczonym budżetem, chcących udać się w dowolnym terminie i w dowolnym kierunku, jednocześnie niewiele płacąc za bilet. – mówi Eliška Řezníček Dočkalová, Dyrektor ds. Zarządzania Doświadczeniem Klienta w Kiwi.com.

Jak podróżują post-millenialsi?

  • Kiedy i na jak długo

Wedle danych Kiwi.com w tym roku ponad 70% post-millenialsów w podróży spędziło od 1 do 3 dni. Najpopularniejszymi miesiącami, które wybierali były sierpień, wrzesień oraz lipiec. Z kolei w 2019 roku najchętniej wybierali grudzień, wrzesień oraz październik.

  • Jak rezerwują i ile płacą za bilet

Post-millenialsi bardzo rzadko rozstają się ze swoim smartphonem – w bieżącym roku niemal 43% użyło aplikacji Kiwi.com do zorganizowania podróży.

Ponad 27% z nich rezerwacji dokonuje na 15-30 dni przez planowaną podróżą, a 15% robi to bardzo spontanicznie na 1-3 dni przez wylotem.

Z danych Kiwi.com wynika, że w tym roku za bilet zoomersi płacili średnio 87zł, z kolei przed wybuchem pandemii w 2019 roku kwota ta wynosiła 102 zł.

 

  • Jak podróżują zoomersi?

Generacja Z w podróż chętnie udaje się w pojedynkę. W tym roku około 65% zdecydowała się na samotną podróż. Jeśli podróżują w towarzystwie to w roli kompana wybierają osoby w podobnym wieku.

Kiwi.com wskazuje, że post-millenialsi raczej nie inwestują w ubezpieczenie. W tym roku zaledwie 5,6% dokonało jego zakupu.

Wśród dodatkowych opcji oferowanych przez linie lotnicze najczęściej decydują się na:

– bagaż główny

– bagaż podręczny

– wybór miejsca w samolocie.

 

TOP 10 najpopularniejszych destynacji

Kiwi.com przyjrzało się, które kierunki cieszyły się największą popularnością wśród pokolenia Z w 2019 oraz w 2021 roku.

2021 2019
Kijów Kijów
Lwów Londyn
Paryż Paryż
Londyn Oslo
Osło Lwów
Mediolan Eindhoven
Sztokholm Mediolan
Eindhoven Barcelona
Barcelona Sztokholm
Rzym Rzym

 

Narzędzie do wyszukiwania najtańszych ofert

Kiwi.com opracowała specjalne narzędzie o nazwie Deals (Oferty). Innowacyjny algorytm wyszukuje loty w obniżonej cenie z lotniska macierzystego użytkownika i na podstawie kalkulacji km/ceny. Na przykład w listopadzie można zarezerwować podróż
z  Warszawy do Neapolu za 61 zł lub z Warszawy do Barcelony za 67 zł (ceny ważne od 12 października).

Nowe możliwości wyszukiwania są stworzone zwłaszcza dla osób z ograniczonym budżetem, spragnionych ucieczki, którym marzy się podróż w dowolne miejsce. Nasz innowacyjny algorytm wyszukuje najlepsze, najtańsze oferty w obniżonej cenie.” – mówi Eliška Řezníček Dočkalová, Dyrektor ds. Zarządzania Doświadczeniem Klienta w Kiwi.com.

Comments

comments

213
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...