Jak pandemia wpłynęła na spędzanie czasu w miejscu zamieszkania. Wyniki sondy

Informacja Prasowa - 18.05.2021
179

Jak pandemia wpłynęła na spędzanie czasu w miejscu zamieszkania. Wyniki sondy

Jak pandemia wpłynęła na spędzanie czasu w miejscu zamieszkania. Wyniki sondy

Zdaniem 34% Polaków zapytanych przez serwis Prezentmarzeń pandemia sprawiła, że odkrywamy nowe miejskie szlaki turystyczne w plenerze. Co trzeci respondent jest już znudzony spędzaniem czasu w miejscu zamieszkania i planujemy wyjazd w poszukiwaniu rozrywek poza domem. Według 27% staliśmy się turystami we własnej miejscowości. Takich odpowiedzi udzielili Polacy, biorący udział w sondzie „Covidowe rozrywki Polaków”.

Rozrywki w trwającej wciąż pandemicznej rzeczywistości ze znoszonymi powoli obostrzeniami są dla nas przede wszystkim sposobem na poprawę humoru – 32% odpowiedzi, metodą na relaks i wyciszenie – 31% odpowiedzi oraz oderwaniem od pandemicznej rzeczywistości – 18% wskazań.

Pandemia znacząco zmieniła wiele obszarów naszego codziennego życia, ale także sprawiła, że poczuliśmy większą potrzebę aktywnego spędzania czasu, realizacji swoich pasji i marzeń bez odkładania ich na później, co potwierdzają wyniki zrealizowanej przez nas sondy. – mówi Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

W pierwszej kolejności po zniesieniu lockdownu 27% zapytanych Polaków planuje zorganizować z przyjaciółmi lub rodziną wyjazd do parku rozrywki, 24% spróbuje jakiegoś sportu ekstremalnego np. skok na bungee, skok ze spadochronem czy lot paralotnią, a 20%  zamierza wyjść ze znajomymi do restauracji lub kawiarni. Dla 15% największą przyjemnością jest wyjazd do spa, dla 8% respondentów korzystanie z rozrywek motoryzacyjnych, jak na przykład jazda off road.

Pandemia nie tylko wpłynęła na zmniejszenie naszej mobilności przez ostatnie kilkanaście miesięcy, ale także zmieniła nasz sposób postrzegania czasu wolnego. Co trzeci z respondentów sondy „Covidowe rozrywki Polaków” zadeklarował, że zaczął odczuwać większą potrzebę kontaktu z ludźmi za pośrednictwem sieci. Według 23% zapytanych Polaków zaczęliśmy poświęcać więcej czasu na nasze własne potrzeby, a zdaniem 16% zwiększyła się potrzeba postawienia granicy między sferą zawodową a prywatną.

Skutki pandemii widoczne w sposobach spędzania czasu przeznaczonego na wypoczynek to przede wszystkim większa chęć do realizacji własnych potrzeb w obszarze rozrywki – jak twierdzi 34% respondentów sondy, oraz zwiększenie zainteresowania sportami ekstremalnymi, dostarczającymi mocnych przeżyć – 30% odpowiedzi. Zdaniem 17% Polaków zapytanych przez serwis Prezentmarzeń to także większa chęć do spędzania czasu w grupie przyjaciół lub rodziny.

Jak potwierdziły wyniki sondy, co trzeci z zapytanych gospodarując obecnie czasem wolnym musi uwzględnić potrzeby wszystkich domowników, dlatego też nauczył się dobrze nim zarządzać. Co ciekawe, pandemia wcale nie sprawiła, że wydajemy mniej na rozrywkę miesięcznie według ponad 67% respondentów, tylko przez ostatnie miesiące zamieniliśmy ją na wersję online i poszukujemy atrakcyjnych form spędzania czasu w domu. Według 55% zapytanych Polaków średnio przeznaczamy na rozrywki w pandemii od 100 do 200 zł miesięcznie, zdaniem 21% powyżej 300 zł. W opinii 23% tylko do 50 zł, bo musimy obecnie oszczędzać.

Przedłużająca się pandemia spowodowała naturalne, większe zainteresowanie rozrywkami i aktywnościami online, ale także większą tęsknotę za aktywnościami realizowanymi w plenerze. Wciąż czekamy na zniesienie wszystkich obostrzeń, aby móc aktywnie korzystać z dostępnej w Polsce infrastruktury i możliwości realizacji plenerowych rozrywek na dużą skalę. Co trzeci zapytany Polak jest już znudzony spędzaniem czasu wolnego w miejscu zamieszkania i planuje wyjazdy, aby wypoczywać poza domem i korzystać aktywnie z rozrywek.

W materiale prasowym wykorzystano wyniki sondy „Covidowe rozrywki Polaków”. Sonda została zrealizowana przez serwis Prezentmarzeń na próbie 522 respondentów w formie ankiety online w kwietniu 2021.

Comments

comments

179
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...