Burson-Marsteller przedstawia badanie "Media społecznościowe i sporty olimpijskie"
Burson-Marsteller we współpracy z TSE Consulting, agencją specjalizującą się w komunikacji sportowej, w ramach cyklu Twiplomacy opublikował pierwsze badanie pt. „Media społecznościowe i sporty olimpijskie”, które wskazuje, w jaki sposób międzynarodowe organizacje sportowe wykorzystują social media.
W badaniu analizie poddano profile sportowych organizacji w poszczególnych mediach społecznościowych. Jak można się domyślać, to Facebook okazał się najlepszym kanałem social media, w którym organizacje sportowe mogą zmobilizować do działania i zaangażować duże grupy fanów. Największą społeczność zgromadził profil Igrzysk Olimpijskich (co ciekawe, na ten moment profil ma już o ponad 3 mln fanów więcej niż w listopadzie, kiedy przeprowadzano badanie). Na drugim i trzecim miejscu znajdują się fanpage FIBA i FIFA, które mają już jednak o wiele mniej fanów.
Również na YouTubie na pierwszym miejscu pod względem liczby wyświetleń znajduje się profil Igrzysk. Dziwić może natomiast fakt, że kanał Igrzysk Olimpijskich nie ma potwierdzenia weryfikacji przez serwis YouTube.
Co ciekawe na Twitterze czy Instagramie kolejność ta wygląda zdecydowanie inaczej.
Media społecznościowe stały się już nieodzownym kanałem komunikacji dla międzynarodowych federacji sportowych. Badanie wykazało, że dzisiejsi odbiorcy nie chcą czerpać wiedzy o wydarzeniach sportowych tylko i wyłącznie z tradycyjnych mediów, ale także z mediów społecznościowych. Dlatego też np. wzrasta i będzie wzrastać rola live-streamingu.
Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie br. Aby zapoznać się z całym raportem należy kliknąć TUTAJ.