Jak korzystamy z mediów społecznościowych na wakacjach?

Informacja Prasowa - 14.09.2023
204

Najpopularniejsze były podróże po Polsce

Wakacje niestety już za nami. Agencja Streetcom Poland postanowiła zbadać jak wykorzystywaliśmy popularne media społecznościowe na wakacjach. Czy lubimy publikować i oglądać tam zdjęcia z wakacji, jak często, co pokazujemy na zdjęciach i jaką rolę pełnią dla nas takie publikacje?

Badanie zrealizowano na początku września 2023 na próbie blisko 3000 osób. Wzięli w nim udział Millenialsi (pokolenie Y) i Zoomersi (pokolenie Z) z całej Polski.

Najpopularniejsze były podróże po Polsce

Połowa badanych spędziła wakacje, między innymi, podróżując po Polsce. Co czwarty wyjechał do rodziny/znajomych. 1/3 zaznaczyła także, że wyjeżdżała za granicę i dokładnie tyle samo podało, że odpoczywało na swojej działce. 17% nie skorzystało w tym roku z żadnych wakacji.

Na wakacjach korzystamy z serwisów społecznościowych z taką samą częstotliwością jak w pozostałym okresie

Podczas wakacji, ¼ Millenialsów i Zoomersów rzadziej loguje się na social media. Zdecydowana większość – blisko 70% korzysta z nich tak samo często jak w pozostałym okresie. Tylko 1 na 10 badanych twierdzi, że podczas wakacji wykorzystuje media społecznościowe w większym stopniu. Analogicznie sytuacja wygląda w kontekście śledzenia profili swoich ulubionych influencerów: najwięcej badanych zaznaczyło, że robi to tak samo często jak poza wakacjami. To pokazuje, że osoby aktywne na social mediach traktują społecznościówki jako element swojej codzienności i korzystanie z nich nie zależy od sposobu i miejsca, w którym spędzają czas.

Chętnie publikujemy zdjęcia w wakacji

Zarówno Millenialsi jak i Zoomersi chętnie publikują zdjęcia ze swoich wakacji, i robią to nawet codziennie (62% wskazań). ¼ udostępnia zdjęcia, ale dopiero po powrocie do domu. 14% w ogóle tego nie robi.

 Na publikowanych zdjęciach najczęściej pokazujemy siebie i osoby z którymi podróżujemy oraz przyrodę

Millenialsi częściej pokazują przyrodę na zdjęciach (87% wskazań) niż siebie i osoby, z którymi podróżują (82%), u młodszych konsumentów natomiast proporcje są odwrotne: 87% twierdzi, że najczęściej pokazują siebie i osoby, z którymi podróżują, a 82% przyrodę. Millenialsi częściej pokazują także architekturę: 67% wskazań vs. 56% w grupie Zoomersów. Wyniki są podobne w kontekście publikacji zdjęć z jedzeniem – tę opcję zaznaczyło 66% badanych z pokolenia Y i 64% badanych z pokolenia Z.

Często, udostępnianie zdjęć to wakacyjna codzienność

44% respondentów publikuje zdjęcia z wakacji nawet codziennie, 35% od czasu do czasu, a 5% przygotowuje zaledwie jedną publikację na wyjazd. Dla 14% Millenialsów i 22% Zoomersów częstotliwość publikacji zależy od miejsca w którym się znajdują i tego, co robią.

Uwielbiamy oglądać zdjęcia znajomych z wakacji

Aż 95% badanych lubi oglądać zdjęcia swoich znajomych z wakacji. Dlaczego? Millenialsi najczęściej dzięki takim publikacjom mogą się czegoś dowiedzieć/coś ciekawego zobaczyć (74%), dodatkowo inspirują ich do podróży (66%) oraz pozwalają mentalnie przenieść się do innego miejsca (47%). Wśród Zoomersów popularniejsze było uzasadnienie, że inspirują ich do podróży (72%), a w dalszej kolejności pozwalają się czegoś dowiedzieć (66%) i przenieść mentalnie do pokazywanego miejsca (38%).

Zaledwie 5% użytkowników social mediów nie lubi oglądać zdjęć znajomych z wakacji: nie mają na to czasu, nie interesuje ich życie osób z którymi nie mają stałego kontaktu, a także czują, że większość tych publikacji służy lansowaniu się.

Publikacje zdjęć na social mediach to świetny sposób na pamiętnik online

Aż 76% badanych z pokolenia Z i 68% z pokolenia Y uważa, że udostępnianie zdjęć z wakacji to fajny sposób na pamiętnik online. Dodatkowo 65% Millenialsów i 63% Zoomersów twierdzi, że to dobry sposób, aby podzielić się ze swoimi znajomymi radością jaką czerpiemy z wakacyjnych wyjazdów. Tylko 1 na 10 badanych ma poczucie, że bez tego byłoby lepiej, ponieważ publikując na wyjeździe wspomnienia za bardzo skupiamy się na tym, żeby dobrze wyglądać i pokazać coś fajnego a nie na czerpaniu przyjemności z chwili.

Badanie zrealizowane przez agencję Streetcom Poland w dniach 4-8.09.2023 r. techniką CAWI na grupie Polaków w wieku 18-43. Zoomersi N=734, Millenialsi N=2184

Comments

comments

204
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...