Jak działać na Instagramie?

Redakcja PR - 14.03.2016
28

4 przykłady skutecznych reklam na Instagramie

Obecność na Instagramie, jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych, jest kluczowa dla każdej marki. Chociaż portal kojarzony jest przede wszystkim z nasto- i dwudziestolatkami i wlepionymi w smart fony, ostatnie badania amerykańskiej sondażowi Pew Research Center pokazują, że korzysta z niego 26% dorosłych używających Internetu. Mając to na uwadze, firmy muszą nie tylko być tam obecne, ale również wyróżniać się spośród wielu innych. Najwięksi światowi potentaci używają Instagrama do przyciągania uwagi swoich fanów, zapewniają im rozrywkę i zabawę, zachęcając do wracania po więcej. Oto cztery strategie warte uwagi.

Staples

Staples już bardzo długo są źródłem podstawowych artykułów papierniczych do firmy i szkoły.Ich konto na Instagramie jest z tym spójne – ich posty odzwierciedlają szkolną i biurową codzienność. Jeden z popularnych obrazków opisuje dzień pracy przy użyciu wyłącznie emotikonek i zachęca, by inni opisali w komentarzach swój dzień w ten sam sposób. Ta zabawna propozycja okazała się strzałem w dziesiątkę – obserwujący zostawili mnóstwo pomysłowych ciągów emotikonek opisując swój dzień. Staples wrzuca także zdjęcia swoich produktów stosownie do sezonu lub sytuacji – wśród nauczycieli wracających do szkoły, imprez wakacyjnych, dołączając do tego kilka motywujących słów. Dzięki temu świetnie podtrzymują swój obraz ustatkowanego, godnego zaufania partnera, pokazując przy okazji, że papier i ołówek wciąż liczą się w cyfrowej erze.

Applebee’s

Znana sieć restauracji zdobyła się na śmiały krok: na Instagramie umieszczają posty, których treść tworzą wyłącznie użytkownicy. Wielbiciele Applebee’s mogą oznaczyć zdjęcie swojego posiłku hashtagiem #fantographer i mają szansę, by znalazło się ono na profilu restauracji. Ta strategia mogła spalić na panewce, ale okazało się, że świetnie wypaliła: konto obserwuje 238 000 osób. Pokusa, by zdjęcie zobaczyło niemal ćwierć miliona osób sprawia, że zainteresowanie ciągle rośnie. Zamiast promować nowe dania w menu, Applebee’s używa Instagrama, by nagłośnić niedawne i zbliżające się wydarzenia.

National Geographic

National Geographic jest znany z najwyższej klasy zdjęć, więc nie powinno nikogo dziwić, że jego posty na Instagramie biją rekordy popularności. Co czyni to konto wyjątkowym to fakt, że magazyn dostosowuje treść do potrzeb medium społecznościowego – widać, że zależy im, by pozostać istotnym źródłem dla kolejnych pokoleń czytelników – na potrzeby Internetu i smartfonów skrócili nazwę do NatGeo. Udało się także utrzymać wysoką jakość zdjęć oraz ich emocjonalny przekaz. Jeden z popularnych obrazów przedstawia fotografa robiącego zdjęcie turystom w Angkor Wat w Kambodży, dając wgląd w życie pracownika National Geographic. Prawie 45 milionów obserwujących potwierdza, że NatGeo radzi sobie w sieci równie dobrze, jak drukowany magazyn.

Pabst Blue Ribbon

Konto Pabst Blue Ribbon – sieci piw – ujmuje kreatywnością. Duża część zdjęć przedstawia ich znane logo w artystycznym użyciu: tatuaże, murale, naszywkach, kostkach gitarowych a nawet jako dekorację ciasteczek. Na innych widać zaś zwykłych ludzi rozkoszujących się napojem oraz znane wśród pokolenia millenialsów osoby jak kanadyjski aktor Seth Rogen. To niecodzienne podejście dowodzi, że marka skupia się na wyrażaniu siebie, zdobywaniu jeszcze większej popularności wśród najbardziej lojalnej grupy konsumentów – millenialsów. Pabst Blue Ribbon włożyło dużo wysiłku, by poznać swoich klientów i teraz wykorzystuje tę wiedzę, by dostarczać im dopasowaną i interesującą treść, którą można przewijać, leżąc na kanapie i racząc się ulubionym piwem.

 

Richard D. Pace

Advertising on Instagram & Four Awesome Brands on Instagram — And What They’re Doing Right

Comments

comments

28
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...