Jak dobrze wypaść podczas wywiadu w mediach? (infografika)

Redakcja PR - 07.02.2017
151

Jak się przygotować, aby dobrze wypaść w czasie wywiadu radiowego czy telewizyjnego?

Szefowie czy pracownicy agencji często proszeni są przez media o udzielenie wywiadu czy choćby krótkiego komentarza eksperckiego w danej sprawie. I choć niektórym nie sprawia to większego problemu, to jednak większość osób odczuwa lęk i strach przed wystąpieniami publicznymi. Perspektywa udzielania wywiadu w radiu czy telewizji może być dla wielu osób bardzo stresująca – nawet dla specjalistów z zakresu komunikacji. Jak poradzić sobie ze stresem i dobrze wypaść podczas wywiadu? Mamy dla Was kilka wskazówek, które przedstawiliśmy w formie infografiki.

Kluczem do sukcesu jest odpowiednie przygotowanie się. Przede wszystkim należy zacząć od ustalenia szczegółów dotyczących samego wywiadu, jak np. czas i miejsce rozmowy, a następnie trzeba dobrze zapoznać się z tematem, tak aby rozmówca nie mógł nas zaskoczyć.

Warto tak zaplanować swoją wypowiedź, aby była atrakcyjna dla dziennikarza, ale przede wszystkim dla odbiorców. Zamiast suchej i dla wielu osób nudnej teorii, dobrze jest np. powołać się na jakieś statystyki czy omówić, jak dane zagadnienie wygląda od strony praktycznej.

Podczas udzielania wywiadu trzeba zwracać uwagę nie tylko na to, co się mówi, ale także w jaki sposób się mówi. Dlatego np. należy stosować krótkie, zwięzłe zdania, mówić powoli i pamiętać o utrzymywaniu kontaktu wzrokowego z rozmówcą. Patrzenie się w podłogę czy uciekanie wzrokiem we wszystkie strony nie wygląda dobrze.

A czego absolutnie nie wolno robić podczas udzielania wywiadu? Kłamać, zapominać o tym, że mikrofon może być przez cały czas włączony, używać żargonu, wypowiadać się źle o konkurencji czy na pytania dziennikarza odpowiadać zwrotem: „bez komentarza”.

Więcek wskazówek na temat tego, jak dobrze wypaść podczas wywiadu w mediach prezentujemy na infografice:

wywiadu

Comments

comments

151
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...