Jak dobrze przygotować się do kampanii z influencerami?

Redakcja PR - 29.12.2016
64

Jak dobrze przygotować się do kampanii z influencerami? Krótki poradnik

Jak podnieść wskaźniki efektywności kampanii? Wykorzystać siłę influencer marketingu. Z roku na rok agencje i klienci przekonują się, jak wielki wpływ na konsumentów mają liderzy opinii. I coraz chętniej zapraszają ich do współpracy. Influecerzy to już nie tylko miły dodatek, ale „must have” kampanii marketingowej. 

Kim jest influencer? Wszystko zależy od tego, kim jest nasza grupa docelowa. Mamy do sprzedania suplementy diety lub sportową odzież? Liderów opinii najłatwiej będzie wyśledzić na Instagramie. Nasz produkt to modny wśród nastolatków gadżet? Proszę bardzo, zapraszamy na Snapchata.

Liderzy opinii brylują w social mediach i to tam upatrujmy naszych kanałów sprzedaży. Zobaczmy tylko na to, jak swoją komunikację rozgrywają w mediach społecznościowych ci influencerzy:

Jake Paul – https://www.instagram.com/jakepaul/

Girl with no Job – https://www.instagram.com/girlwithnojob/

Zach King – https://www.instagram.com/zachking/

Pamiętajmy, że w sieci jest cała masa influencerów. To nie tylko osoby z pierwszej dziesiątki branżowych rankingów, ale także mniejsi, za to posiadający silnie zaangażowaną społeczność. Warto zwrócić uwagę w szczególności na tak zwanych „mikroinfluecerów” –  w dziesiątkach można ich znaleźć zwłaszcza na Instagramie.

Czym kierować się przy wyborze influencera, oprócz grupy docelowej? Kluczowym kryterium jest budżet. Nie łudźmy się – za darmo nie pozyskamy do współpracy lidera opinii. Nie liczmy także na to, że zgodzi się na współpracę barterową – tak może było kilka lat temu, ale już nie dzisiaj.

O czym jeszcze warto pamiętać, zatrudniając influencera do współpracy?

  • Wycena każdego działania. Od razu określmy w umowie, za co i ile dokładnie płacimy. Unikniemy niepotrzebnych konfliktów w przyszłości i nie narazimy marki na kryzys wizerunkowy, którego lider opinii nie zawaha się wywołać, gdy coś pójdzie nie tak.
  • Każdy dodatkowy kanał komunikacji to osobny rachunek. Nie liczmy na to, że influencer udostępni np. opłacony post na Facebooku w innych swoich kanałach bez dodatkowej zapłaty.
  • Dobierajmy influencera pod kątem produktu. Wtedy będziemy mieć pewność, że będzie w kampanii wiarygodny i zyska zaufanie społeczności.

Na podstawie: newswire.com

Comments

comments

64
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...