Iść naprzód, gdy świat wstrzymuje bieg. Robert Karaś bohaterem projektu CUPRA #AnotherWay

Informacja Prasowa - 27.04.2021
90

Iść naprzód, gdy świat wstrzymuje bieg. Robert Karaś bohaterem projektu CUPRA #AnotherWay

Iść naprzód, gdy świat wstrzymuje bieg.

Robert Karaś bohaterem projektu CUPRA #AnotherWay

Nowa rzeczywistość oznacza wyjątkowe wyzwania dla wszystkich, a szczególnie dla sportowców. O tym, co pozwala utrzymać pasję i motywację, opowiada Robert Karaś, światowy rekordzista w ultratriathlonie. #AnotherWay to najnowszy projekt CUPRY łączący świat motoryzacji, sztuki i sportu. Efekty współpracy z fotografem i reżyserem Pawłem Frenczakiem można obejrzeć na stronie cupraofficial.pl już od 27 kwietnia.

 Robert Karaś jest obecnie jednym z najbardziej utytułowanych triathlonistów w Polsce. Do jego największych osiągnięć należy m.in. ustanowienie rekordu świata na dystansach podwójnego oraz potrójnego Ironmana. Realizację ambitnych planów Karasia – pobicia kolejnych światowych rekordów – w 2020 roku uniemożliwił globalny kryzys, który sparaliżował świat sportu. Gdy kolejne kraje ogłosiły lockdown, wszystkie obiekty sportowe zostały zamknięte, z dnia na dzień zawodnicy dowiedzieli się również o odwołanych startach.

– Mistrzostwa świata, igrzyska i wyścigi zostały przełożone lub odwołane – podsumowuje Robert Karaś. – Znam osoby, które musiały zrezygnować z triathlonu w ogóle. Pandemia pokrzyżowała plany wielu sportowców. Ja także wiele z moich założeń musiałem zmienić. Planowałem udział w zawodach, które się nie odbyły. To nie był łatwy czas.

Iść własną drogą

Triathlonista nie poddał się i szybko podjął konieczne kroki, aby zapewnić sobie odpowiednie warunki do treningu w nowej rzeczywistości.

Baseny z dnia na dzień zostały zamknięte. Ze względów bezpieczeństwa realizowałem więc treningi pływackie w warunkach domowych, natomiast większość treningów biegowych i rowerowych wykonywałem na bieżni mechanicznej i rowerze stacjonarnym. Musiałem się zmobilizować i wyznaczyć nowe cele  – opisuje Karaś.

Walka o własną pasję stała się motywem przewodnim projektu artystycznego #AnotherWay, który powstał w ramach partnerstwa Roberta Karasia z marką CUPRA. Fotograf i reżyser Paweł Frenczak towarzyszył ultratriathloniście podczas treningów w warunkach surowego reżimu sanitarnego – podczas biegów na rzadko uczęszczanych trasach, przejazdów rowerowych na podwarszawskich szosach czy na basenach otwartych tylko dla profesjonalnych sportowców. Pomimo trudnych okoliczności triathlonista z nieprzejednanym zapałem pracował, by zadbać o swój stały rozwój.

Podążanie za celem wymaga teraz większej niż kiedykolwiek koncentracji i bardzo silnej woli. Moim założeniem było pokazanie skupienia Roberta, który po ciężkim okresie wrócił silniejszy i podąża do celu swoją drogą – mówi Paweł Frenczak. – Wspólne sportowe zainteresowania sprawiły, że nasza praca przebiegała w jeszcze fajniejszej atmosferze.

Na projekt #AnotherWay składa się cyfrowy album z 50 zdjęciami oraz 2-minutowy film dokumentujący determinację Roberta Karasia w dążeniu do wyznaczonego celu. Dzięki przyjętej formule online historia o pasji ultratriathlonisty nabrała nowego wymiaru dostępności, która obecnie jest trudna do osiągnięcia z pomocą klasycznych, wydrukowanych publikacji. Za projekt wirtualnego albumu odpowiada graphic designer Sebastian Cencyk. Efekt końcowy współpracy jest dostępny od 27 kwietnia na stronie www.cupraofficial.pl

Niezależna wypowiedź artystyczna

Projekt Pawła Frenczaka i Sebastiana Cencyka to kolejna artystyczna inicjatywa CUPRY realizowana w Polsce. W 2019 roku hiszpańska marka przedstawiła kraftowy album #createthepath z udziałem Roberta Karasia oraz Aleksandry Popławskiej. Zdjęcia do tytułu przygotował ceniony fotograf Bart Pogoda, zaś za projekt i skład albumu odpowiadał David Racchi z butikowej agencji Walk with David. Projekt ten otrzymał nominację do prestiżowej nagrody SABREEMEA Awards w kategorii The Baltic.

Comments

comments

90
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...