Inwestycje w reklamę na Allegro rosną 3 razy szybciej niż rynek reklamy internetowej
Informacja Prasowa - 03.11.2022
string(122) "background-image: url('https://publicrelations.pl/wp-content/uploads/2022/11/Wyniki_AllegroAdvertisingTeam-1200x500.jpg');"
string(96) "https://publicrelations.pl/wp-content/uploads/2022/11/Wyniki_AllegroAdvertisingTeam-1200x500.jpg"
W pierwszym półroczu br. przychody Grupy Allegro z reklamy osiągnęły ponad 266 mln zł
Inwestycje w reklamę na Allegro rosną 3 razy szybciej niż rynek reklamy internetowej
W pierwszym półroczu br. przychody Grupy Allegro z reklamy osiągnęły ponad 266 mln zł. To wynik o 24% wyższy w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Według obliczeń Publicis Groupe, wartość budżetów na reklamę w internecie w tym okresie wzrosła o 8,4%.* Inwestycje w reklamę na Allegro rosną więc blisko 3 razy szybciej niż rynek reklamy internetowej w Polsce.
Marcin Bruś, Group Advertising Director w Allegro
Co więcej, przy rosnącej niepewności makroekonomicznej coraz więcej konsumentów stara się uważniej dokonywać zakupów online. Stają się tzw. smart shopperami: chcą robić zakupy za najlepszą cenę, ale przy zachowaniu wysokiej jakości zarówno samego produktu, jak i usług około zakupowych, szukają wielopaków, łączą zakupy w większe koszyki aby obniżyć koszty dostawy, porównują produkty. To marketplace’y najskuteczniej agregują popyt, dzięki odpowiedziom na potrzeby klientów: konkurencyjnym cenom, szerokiemu asortymentowi i wygodzie zamawiania.
Tegoroczne badanie ścieżek zakupowych Polaków pokazuje, że aż 30% konsumentów robiących zakupy w internecie poszukiwania produktów rozpoczyna na Allegro, a 18% w Google. Nasi reklamodawcy wiedzą, że 91% tych konsumentów którzy zaczęli od Allegro, transakcję finalizuje również na Allegro.** Taka ścieżka zakupowa to dodatkowa rekomendacja dla reklamodawców.
Krzysztof Andrzejczak, Advertising Sales and Business Growth Director w Allegro
Wzrost wyników reklamowych Grupy Allegro wpisuje się w światowy trend dynamicznego wzrostu retail media. Jak szacuje holding mediowo-technologiczny GroupM, wydatki na retail media w Polsce sięgną w tym roku blisko 800 mln zł, co zapewni im 12 proc. udziału w wydatkach na reklamę cyfrową. Globalnie, przychody reklamowe platform e-commerce wyniosą natomiast ponad 100 miliardów dolarów, co przekłada się na 18 proc. światowych inwestycji w reklamę internetową.***
Comments
Komentarze
Najpopularniejsze wpisy
Sonda
Loading ...