Inwestycje w reklamę na Allegro rosną 3 razy szybciej niż rynek reklamy internetowej

Informacja Prasowa - 03.11.2022
138

W pierwszym półroczu br. przychody Grupy Allegro z reklamy osiągnęły ponad 266 mln zł

Inwestycje w reklamę na Allegro rosną 3 razy szybciej niż rynek reklamy internetowej
Pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej: wysokiej inflacji i spowolnienia gospodarczego, marki rozumieją, że dotarcie z efektywnym przekazem reklamowym do konsumentów jest teraz kluczowe. Coraz więcej sprzedawców i marek widzi, że e-commerce, a w szczególności marketplace jest miejscem, gdzie można efektywnie budować markę i sprzedaż poprzez tzw. retail media. Dzięki danym behawioralnym 13,6 miliona aktywnych kupujących miesięcznie, reklamodawcy mogą na Allegro dotrzeć do  wybranej grupy konsumentów z silną intencją zakupową. To ogromny rynek. Marketplace’y umożliwiają ponadto łatwo mierzalną analizę skuteczności inwestycji w reklamę. W warunkach niepewności to ważna przewaga.

Marcin Bruś, Group Advertising Director w Allegro

Co więcej, przy rosnącej niepewności makroekonomicznej coraz więcej konsumentów stara się uważniej dokonywać zakupów online. Stają się tzw. smart shopperami: chcą robić zakupy za najlepszą cenę, ale przy zachowaniu wysokiej jakości zarówno samego produktu, jak i usług około zakupowych, szukają wielopaków, łączą zakupy w większe koszyki aby obniżyć koszty dostawy, porównują produkty. To marketplace’y najskuteczniej agregują popyt, dzięki odpowiedziom na potrzeby klientów: konkurencyjnym cenom, szerokiemu asortymentowi i wygodzie zamawiania.

Tegoroczne badanie ścieżek zakupowych Polaków pokazuje, że aż 30% konsumentów robiących zakupy w internecie poszukiwania produktów rozpoczyna na Allegro, a 18% w Google. Nasi reklamodawcy wiedzą, że 91% tych konsumentów którzy zaczęli od Allegro, transakcję finalizuje również na Allegro.** Taka ścieżka zakupowa to dodatkowa rekomendacja dla reklamodawców.

Krzysztof Andrzejczak, Advertising Sales and Business Growth Director w Allegro

Wzrost wyników reklamowych Grupy Allegro wpisuje się w światowy trend dynamicznego wzrostu retail media. Jak szacuje holding mediowo-technologiczny GroupM, wydatki na retail media w Polsce sięgną w tym roku blisko 800 mln zł, co zapewni im 12 proc. udziału w wydatkach na reklamę cyfrową. Globalnie, przychody reklamowe platform e-commerce wyniosą natomiast ponad 100 miliardów dolarów, co przekłada się na 18 proc. światowych inwestycji w reklamę internetową.***
Wyniki_AllegroAdvertisingTeam_1.png
Wyniki_AllegroAdvertisingTeam_2.png

Comments

comments

138
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...