Globalny rozwój mediów społecznościowych zmienił model podejmowania decyzji zakupowych. Tradycyjna forma reklamy traci na znaczeniu, na rzecz rekomendacji, którymi wymieniają się nabywcy. Marki widząc to odchodzą od komunikacji bezpośredniej z klientem i kontaktują go z liderami opinii, blogerami i vlogerami.
Influencerzy budzą zaufanie odbiorców, a ich pasja i wiedza wpływają na wartość i co raz częściej też jakość powstającego contentu. To pole działania dla marek, które poprzez influencerów lub trendsetterów uzyskują nowe kanały dystrybucji i mogą znacząco oddziaływać na swój wizerunek.
Współpraca firm z influencerami wymaga dziś zachowania równowagi pomiędzy przychodami, a utrzymaniem wiarygodności u czytelników. Dlatego przyszłość udanego influencer marketingu zależeć będzie w dużej mierze od zdolności marek do tworzenia kampanii, w których element treści tworzonych przez influencerów odgrywał będzie istotną rolę. Tym samym od wpływowych osób coraz częściej oczekuje się mniej nachalnego działania i zachowania autentycznej tożsamości. Wyzwania stojące przed obiema stronami wymagają zaangażowania i nieszablonowych działań. Warto je poznać.
Gośćmi konferencji będą przedstawiciele biznesu zainteresowani wykorzystaniem influencer marketingu w swoich firmach, agencji kreatywnych, reklamowych i PR. Nie zabraknie również reprezentantów mediów i startupów, dla których ten sektor rynku jest szczególnie atrakcyjny.
Czytaj więcej na inn:Poland: Jak zwiększyć zasięg biznesu? Dzięki Influencers Day masz szansę zostać wpływową osobą w social mediach.