Influencer marketing – 12 wiodących trendów w 2021 roku

Informacja Prasowa - 03.03.2021
121

Influencer marketing – 12 wiodących trendów w 2021 roku

Influencer marketing – 12 wiodących trendów w 2021 roku na podstawie badania Influencer Marketing Hub od reachbloger

 W niniejszym artykule zebraliśmy dla Was kluczowe wnioski płynące z najnowszego raportu Influencer Marketing Benchmark Report 2021. To zupełnie świeża publikacja, na którą czeka rynek. Jak co roku, zawarto w nim wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród agencji marketingowych, przedstawicieli marek i innych specjalistów z branży influencer marketingu. Tym razem przebadano aż ponad 5000 osób, które podsumowały swoje doświadczenia z pracy w 2020 roku. Raport i badanie dotyczą rynku globalnego.

 Poniżej przedstawiamy najważniejsze fakty i wnioski wynikające z raportu. Stworzyliśmy dla Was smakowitą syntezę tego długiego opracowania. Na końcu tego artykułu znajdzie link do pełnej wersji raportu w języku angielskim 😎

 

1️⃣ Marketing influencer w dobie COVID-19

Pomimo początkowych obaw, że influencer marketing może ulec osłabieniu z powodu COVID-19, w rzeczywistości zwiększył on swój udział w rynku. Z pewnością niektóre sektory, takie jak min. turystyka i linie lotnicze, odczuły drastyczny spadek przychodów, jednak wiele innych dostosowało swoje modele, aby przetrwać w rzeczywistości covidowej (i post-covidowej).

 

Pomimo pandemii, wartość branży influencer marketing ma wzrosnąć w tym roku do 13,8 miliarda dolarów.

 

 

2️⃣ Rozwój rynku

 

Pozyskiwanie influencerów może być czasochłonnym i żmudnym procesem. W odpowiedzi na oczekiwania zarówno marek, jak i influencerów na rynku zaczęło przybywać firm i aplikacji wspierających ten proces. W ciągu ostatnich 12 miesięcy pojawiło się aż 240 nowych platform i agencji ukierunkowanych na influencer marketing.

 

3️⃣ Budżet na marketing

 

Aż 90% ankietowanych uważa, że marketing influencer jest skuteczną formą marketingu. Firmy, które go wypróbowały są zadowolone z rezultatów i chcą kontynuować te działania. W influencer marketing angażują się marki każdej wielkości.

 

 

W związku z tym, z 59% respondentów, którzy posiadają oddzielny budżet na content marketing, aż 75% zamierza w tym roku przeznaczyć budżet na influencer marketing. W sumie 62% ankietowanych, którzy planują budżet na influencer marketing, zamierza zwiększyć swój budżet na influencer marketing w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Jest to kolejny dowód na to, że branża odnosi sukcesy i nie wykazuje żadnych oznak zaniku ani bycia tylko chwilową modą.

 

 

4️⃣ Lepsze wskaźniki dla mikroinfluencerów

 

Najnowsze dane pokazują lepsze wskaźniki zaangażowania w przypadku mniejszych influencerów niż dla supergwiazd mediów społecznościowych. Większość influencerów wybranych na Instagramie i YouTube to mikroinfluencerzy.

 

Dla nas to ogromny powód do zadowolenia, ponieważ platforma Reach a Blogger wpisuje się w ten trend. Korzystając z okazji polecamy do przejrzenia nasz Katalog ofert.

 

 

5️⃣ Kolosalny wzrost znaczenia TikTok

 

Instagram wciąż pozostaje platformą nr 1 wybieraną dla kampanii marketingowych influencerów – wybiera ją 68% ankietowanych, jednak jest to spadek z odnotowanych 80% w zeszłym roku.

Najbardziej znacząca zmiana pojawiła się na drugim miejscu, ponieważ 45% respondentów używa teraz do swoich kampanii TikToka. Dla porównania, w zeszłym roku TikTok nie był nawet ujęty w badaniu jako oddzielna platforma i znajdował się w kategorii „Inne”.

 

Korzystając z okazji polecamy zerknąć na nasze oferty TikTok.

 

 

 

6️⃣ Większość marek korzysta z tych samych influencerów w różnych kampaniach

 

Ankietowani zostali zapytani, czy pracowali z tymi samymi influencerami w różnych kampaniach. Większość, bo aż 56% stwierdziło, że tak. Firmy zdecydowanie cenią współpracę z influencerami, których już znają.

 

 

7️⃣ Z respondentów aż 67% woli, aby ich influencer marketing był oparty na kampaniach

 

Jak stwierdziliśmy wcześniej, przedstawiciele marek wolą pielęgnować długotrwałe relacje z influencerami. Uważają, że osoby z poprzednich kampanii, wydają się bardziej autentyczne. Jednak nadal myślą kategoriami kampanii – po zakończeniu jednej planują już kolejną. W sumie 67% relacji marketingowych z influencerami opiera się na kampaniach, a tylko 33% jest „zawsze aktywnych”.

 

 

8️⃣ Najpopularniejsze pozostają kampanie miesięczne

 

W ubiegłym roku nastąpił ruch w kierunku kampanii kwartalnych, ale w tym roku ten trend się odwrócił. Być może niepewność związana z pandemią COVID-19 sprawiła, że firmy preferują krótkie kampanie, które w razie potrzeby mogą szybko zmienić.

 

9️⃣ Około połowa marek pracuje z mniej niż 10 influencerami

 

Respondenci zostali zapytani, z iloma influencerami współpracowali przez ostatni rok. Większość wskazała na liczbę do 10 influencerów.

Niektóre marki preferowały marketing influencerów na dużą skalę, a 8% badanych przyznaje się do współpracy ze 100-1000 influencerów. Co niewiarygodne, kolejne 6% pracowało z ponad 1000 influencerów. To dwukrotnie więcej niż zeszłoroczny procent. Marki te wyraźnie dostrzegają wartość współpracy z nano- lub mikroinfluencerami, wykorzystując dużą liczbę influencerów z małą, ale oddaną publicznością do rozpowszechniania informacji.

 

Polecamy oferty naszych MicroNano i Medium influencerów.

 

 

🔟 Najpopularniejszym typem płatności dla influencerów są bezpłatne próbki produktów

 

Ta statystyka jest prawdopodobnie najbardziej zaskakująca w tegorocznym badaniu. 36% respondentów zapłaciło influencerom, przekazując im próbki produktów. Dalej, 21% udzieliło im rabatu na ich produkty lub usługi (przypuszczalnie te droższe). Tylko 32,4% firm przekazało pieniądze influencerom.

 

Choć te wyniki mogą zdumiewać, prawdopodobnie wskazują one, ile firm współpracuje z mikro- i nano-influencerami. Ci względnie nowoprzybyli są usatysfakcjonowani również zapłatą w towarze, a nie tylko gotówką.

 

Na Reach a Blogger możesz realizować współprace barterowe. Aby rozpocząć taki projekt należy dodać Zlecenie (koszt 30 zł netto) i wybrać opcję barteru. Warto takie zlecenie poprzeć mailingiem (koszt 100 zł netto). Dzięki mailingowi można uzyskać większą ilość zainteresowanych influencerów.

 

 

1️⃣1️⃣ Zwrot z inwestycji w marketing influencerów

 

Okazało się, że 67% naszych respondentów mierzy ROI z kampanii influencerów. To poprawa w stosunku do zeszłorocznego 65% wyniku.

 

Zaskakujące jest to, że 33% firm nie mierzy swojego ROI. Można by pomyśleć, że każda firma chciałaby wiedzieć, jak efektywne są jej wydatki marketingowe.

 

Najczęstszą miarą sukcesu marketingowego influencerów jest sprzedaż.

 

 

1️⃣2️⃣  Oszustwa influencerów nadal budzą niepokój respondentów, ale mniej niż w przeszłości

 

Znacznie mniej respondentów doświadczyło oszustw influencerów niż wcześniej. Chociaż liczba firm, które martwią się oszustwami, spadła tylko w niewielkim stopniu, w ciągu ostatniego roku odnotowano znaczny spadek liczby oszustw typu influencer (rok temu 68% respondentów przyznało się, że doświadczyło oszustwa, w tym tylko 38%).

 

 

 

Jeżeli jesteście zainteresowani, tutaj możecie zapoznać się z pełną wersją raportu:

👉 Influencer Marketing Benchmark Report 2021.

Comments

comments

121
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...
Zapisz się na newsletter
aby otrzymywać newsletter wypełnij poniższe pola