Influnecer marketing tematem przewodnim LifeTube Inspirations
Za nami kolejna edycja spotkania z cyklu LifeTube Inspirations.
Spotkania Lifetube Inspirations przeznaczone są dla przedstawicieli marek, agencji i domów mediowych. Tematem przewodnim tego spotkania było wykorzystanie vloegrów w influencer marketingu.
Gośćmi tej edycji spotkania byli m.in: Artur Kurasiński (MUSE), Mikołaj Winkiel i Magdalena Urbaniak (Brand24) czy twórca kanału Magic of Y. Spotkanie poprowadził Łukasz Głombicki – szef komunikacji firmy Lifetube.
Podczas spotkania zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych przez Kantar MillwardBrown dotyczących na temat kampanii z udziałem influencerów. Jakie ciekawe wnioski zaprezentowano podczas spotkania?
Kanał Abstrachuje może pochwalić się wierną widownią – ich filmy śledzi 42,35% widzów, którzy kiedykolwiek widzieli któryś film.
Prawie 56% Polaków szuka informacji o produktach w internecie, zanim je kupi. Niemal 46% Polaków uważa natomiast, że kupowanie online ułatwia życie.
Sieć Lifetube gromadzi obecnie twórców, którzy łącznie mają 43 miliony subskrypcji. Miesięcznie kanały notują łącznie 370 milionów wyświetleń. 10 największych klientów LifeTube wydało na kampanie z influencerami w 2016 roku o ponad 106% więcej niż w 2015.
Mediana wydatków, jaką poniósł pojedynczy klient na jedną kampanię z jedynym twórcą wyniosła w 2016 roku 15 685, 14 zł. W roku 2017 kwota ta wzrosła do 28 000 złotych!
Trendy – demokratyczny YouTube wypiera niedemokratyczną telewizję, mobile rośnie szybciej niż myślimy
YouTube wypiera powoli z rynku telewizję. Jak pokazują badania przedstawione na Lifetube Inspirations, millenialsi oglądają o 47% mniej telewizji niż osoby po 35. roku życia. W pokoleniu Z różnica ta jeszcze się zwiększa – do 64%.
Aż 60% widzów kanałów na YT słucha bardziej rad influencerów niż gwiazd telewizji! Influencerzy zdaniem 40% subskrybentów rozumieją ich lepiej niż znajomi.
2/3 użytkowników YouTube’a ogląda wideo w serwisie w czasie oglądania telewizji. Równie ciekawe dane dotyczą urządzeń mobilnych – o ponad 60% wzrosła liczba godzin spędzanych przez Europejczyków na oglądaniu treści w YT na smartfonach w 2016r.
Najciekawszy w kontekście influencer marketingu jest wniosek samych marketerów. 80% uważa działania z influencerami za najistotniejszy element kampanii marketingowej.
Z badań tych widać jasno – digital influnecerzy będą kształtować rynek reklamowy w najbliższych latach. Telewizja powoli, małymi krokami, lecz sukcesywnie, będzie zaś obumierać – chyba że wyjdzie z konkretną ofertą do młodszej widowni.