Indywidualizacja benefitów to obecnie kluczowa wartość dla pracowników

Informacja Prasowa - 26.01.2022
68

Indywidualizacja benefitów to obecnie kluczowa wartość dla pracowników

Indywidualizacja benefitów to obecnie kluczowa wartość dla pracowników

Kryzys pandemiczny przeformułowal rodzaj i wartość benefitów, pokazał również jak mogą zmieniać swoją kategorię i dynamicznie się rozwijać. Na wartości zyskały również te z segmentu zdrowia, a pakiety do takich specjalistów jak dietetyk czy psycholog są obecnie kluczową wartością dla pracowników.

Pandemia diametralnie w wielu branżach zmieniła rynek i model pracy, ale pozapłacowe świadczenia pracownicze wciąż stanowią istotny element przetargowy w utrzymaniu pracowników na pokładzie organizacji.

Zmiany jakie zaszły w ostatnim czasie na rynku pracy wymagają od pracodawców tworzenia miejsc wspierających w zakresie dobrostanu pracownika. Dlatego coraz więcej organizacji wprowadza kulturę prozdrowotną, która umożliwia holistyczne spojrzenie na potrzeby i zadbanie o dobrostan zarówno fizyczny, jak i psychiczny. Coraz ważniejsze staje się dbanie pracodawcy zarówno o zdrowie, jak i samopoczucie pracowników. – mówi Magdalena Kartasińska, dietetyk kliniczny i kierownik działu dietetycznego Dailyfruits.

Obecne zmiany mogą również być szansą w firmach na przeformułowanie modeli benefitów pracowniczych. Przyciągają one talenty, są podziękowaniem za wkład włożony w pracę, ale obecnie powinny być przede wszystkim indywidualnie dopasowane. Nowe trendy pokazują, że oferta świadczeń pozapłacowych powinna skupiać się przede wszystkim na indywidualizacji.

Jak wynika z badania „Firma w trendzie zdrowia i zero waste” zrealizowanego przez Dailyfruits, co trzeci pracownik chciałby szerzej skorzystać z benefitów, oferowanych przez pracodawcę i wspierających jego zdrowie. Wartościowymi według pracujących rozwiązaniami jest opieka medyczna w szerokim zakresie, spotkania ze specjalistami np. dietetykiem czy fizjoterapeutą, owoce i warzywa oraz inne zdrowe przekąski w biurze, jak również cykliczny program edukacji żywieniowej czy firmowe dni zdrowia.

Najbardziej doceniane są owoce i warzywa i inne zdrowe przekąski w biurze (44%), opieka medyczna w szerokim zakresie (38%), spotkania ze specjalistami np. dietetykiem (29%), cykliczny program edukacji żywieniowej (25%), dni zdrowia (23%), wspólne ćwiczenia (14%), dostęp do rowerów firmowych (11%).

Polityki prozdrowotne organizacji mogą opierać się również na wybranych elementach. Pracodawca powinien wykazywać także zainteresowanie samym procesem kształcenia w zakresie zdrowego stylu życia, czyli angażować się w badania profilaktyczne, zdrowe odżywianie czy wspieranie w aktywności fizycznej. Jak wynika z badania w edukacji zdrowotnej największym zainteresowaniem cieszyły się konsultacje z dietetykiem i analiza składu ciała (41%). Co trzeci pracownik byłby również chętny aby zostać objętym długotrwałą opieką dietetyka, a 23% osób chętnie posłuchałoby wykładu prowadzonego przez specjalistę i skorzystało z materiałów edukacyjnych o zdrowym odżywianiu (13%).

Benefity wspierające zdrowie znajdują się na pierwszej pozycji na liście najbardziej wartościowych i pożądanych przez pracowników, jak potwierdziło badanie Dailyfruits. Na drugim miejscu pracujący Polacy wskazują benefity związane z czasem pracy, np. skrócenie dnia pracy lub dodatkowy urlop. Funkcjonowanie w pandemicznej rzeczywistości, związane z świadczeniem pracy zdalnie, zatarło w wielu organizacjach granice między sferą i przestrzenią życia zawodowego i prywatnego. To spowodowało, że pracujący ponownie chcą odzyskać balans pomiędzy funkcjonowaniem w firmie, a prowadzeniem życia prywatnego dla każdego jednak coś innego jest ważne, dlatego kluczowe obecnie jest indywidualne dopasowanie świadczeń pozapłacowych.

Comments

comments

68
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...